„Příčiny události zjišťujeme,“ řekl pro server Zdopravy.cz mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Stejně záležitost komentoval pro Deník, kvůli teprve začínajícímu vyšetřování, mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Stržená trolej na koridoru v Brandýse nad OrlicíStržená trolej na koridoru v Brandýse nad OrlicíZdroj: Správa železnicSpráva železnic původně počítala s opravou a znovuzprovozněním do 18. hodiny, postupně ale termín posouvala až na půlnoc. Zpoždění některých vlaků dosahují až čtyři hodiny, například Expresu 142 Ostravan. Pendolino SC 509 jedoucí opačným směrem, do Ostravy, má dokonce skluz už 270 minut. 

Na místě pracuje četa asi 10 mužů s technikou, při události asistovali i hasiči. "Pracovní tempo ale na to, že se jedná o hlavní páteřní trať Česka, mi nepřijde právě vražedné. Chlapi tam spíš telefonují, než makají," řekl Deníku svědek, který procházel kolem.

Na místě po 18. hodině stále stál i vlak Leo Express, který trolej strhl. Stalo se tak zhruba 600 metrů za brandýským nádražím ve směru na Choceň. 

"Hned ze dvou vlaků dvou společností muselo osm jednotek hasičů evakuovat asi 140 cestujících. Na pomoc byl povolán i evakuační autobus z Pardubic," uvedla mluvčí pardubických profesionálních hasičů Vendula Horáková.

Brandýs a řada dalších měst na trati tak zažívá ojedinělé chvíle naprostého ticha, kdy kolem nesviští každých pár minut rychlík či nákladní vlak. Opodál hráli kluci na palouku fotbal a o kousek dál u stánku několik štamgastů popíjelo v naprostém klidu bez ohlušujícího řevu "železných ořů" pivo.Oprava stržené troleje v Brandýse nad OrlicíOprava stržené troleje v Brandýse nad OrlicíZdroj: Deník/Karolína Velšová

České dráhy už odpoledne vypravily náhradní autobusovou dopravu, například přednádraží v Chocni je plné lidí čekajících na autobus z Ústí do Vysokého Mýta. 

K události došlo podle informací serveru Zdopravy.cz po 14. hodině v úseku, kde je již nyní kvůli stavebním pracím omezen provoz pouze na jednu kolej. Podle stránek ČD mimořádnosti jsou některé spoje již odřeknuty. Jde o úsek, který lze jen velmi těžko objet, pouze s dieselovými lokomotivami přes Týniště nad Orlicí a Letohrad.