Kousek před obcí Losiná se muž za volantem Peugeotu 306 čelně srazil s protijedoucím nákladním automobilem. Při srážce utrpěl zranění, kterým na místě podlehl.

Řidič auta, které jelo hned za náklaďákem, uvedl, že šofér Peugeotu nikoho nepředjížděl a z ničehož nic náhle vyjel do protisměru.

„Vůbec nevím, co ten šofér dělal. Jel směrem od Plzně a najednou to stočil do protisměru přímo pod kola náklaďáku, za kterým jsem jel.“ Těmito slovy popsal průběh tragické nehody Petr Kosnar, který havarované nákladní auto doprovázel.

Asi čtyřicetiletý muž za volantem staršího Peugeotu 306 neměl podle tiskové mluvčí plzeňské záchranky Lenky Ptáčkové žádnou šanci na přežití. „Při nehodě utrpěl řadu velmi vážných zranění neslučitelných se životem,“ potvrdila Ptáčková Deníku s tím, že řidič nákladního auta byl převezen do nemocnice na pozorování. „Řidič náklaďáku má naraženou krční páteř a pár odřenin, každopádně ho čeká ještě několik vyšetření, abychom vyloučili další zranění,“ dodala Ptáčková.

Nejspíš to byl mikrospánek

Podle svědků nehody jela obě auta v okamžiku střetu rychlostí asi osmdesát kilometrů za hodinu. „V žádném případě nebylo příčinou nehody předjíždění. Velký kus před Peugotem, ani za ním nic nejelo,“ řekl Deníku Kosnar. Ti, kdo nehodu viděli na vlastní oči, se přiklánějí spíše k mikrospánku, nebo náhlé zdravotní indispozici řidiče. „Byla to strašlivá rána. Viděla jsem jak se osobák odráží od náklaďáku a letí přes silnici. Nákladní auto sjelo do příkopu a nárazem z něho spadl malý nakladač, který vezlo na korbě,“ popsala průběh nehody asi třicetiletá žena, která v okamžiku střetu zrovna nasedala do auta u přilehlé benzinové pumpy.

Policie se k příčinám zatím vyjadřovat nechce. „Všechno je v šetření, každopádně jsme dechovou zkouškou vyloučili, že by šofér náklaďáku před jízdou pil alkohol,“ uvedl přímo na místě nehody tiskový mluvčí jihoplzeňských policistů Libor Pilař.

Loni přišlo na silnicích v zemích Evropské unie o život přibližně 39.000 lidí

close zoom_in V Česku v důsledku nehod zemřelo 1076 osob. V přepočtu na milion obyvatel ČR patří se 109 oběťmi k nejhorším v bloku. Hůř na tom je jen devět z 27 států unie, mezi nimi i Slovensko. Ukazuje to dnešní zpráva Evropské rady pro bezpečnost silničního provozu (ETSC).

Zmiňovaných 1076 loňských obětí nehod na silnicích a jejich důsledků v Česku představuje snížení o 12 procent proti předchozímu roku a pokles o 19 proti roku 2001. Evropská unie si před časem dala za cíl, že se počet lidí umírajících na evropských silnicích sníží právě proti roku 2001 do roku 2010 na půlku. ETSC dohlíží na to, jak se zemím daří s úkolem vypořádat.

Více čtěte ZDE