Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autovraky hyzdí ulice i zabírají místa

Ústí nad Labem – Odstavená nepojízdná auta bez registračních značek často hyzdí ústecké ulice a navíc zabírají nedostatková parkovací místa.

13.4.2011
SDÍLEJ:

Odstavený automobil bez registračních značek stál pěknýchv Klíšské ulici bez povšimnutí úředníků.Foto: DENÍK/Karel Pech

„Proč nezakročí úředníci a nenechají tyto vraky odtáhnout? To se čeká, jestli je náhodou nerozeberou sběrači kovů a město nebude muset nic dělat,“ rozčiloval se Ústečan Jan Sokolík.

Není sám, komu pijí autovraky krev. „Je to velká nezodpovědnost odstavit nepojízdné auto, odmontovat značku a doufat, jestli náhodou vrak někdo nezlikviduje nebo se nezlikviduje sám. Za to by měl majitel dostat tučnou pokutu a město by mělo nechat zlikvidovat vrak na jeho náklady,“ doporučil Petr Malák. Vytáčí ho, že řidiči musí bojovat o každé parkovací místo a odstavené vraky je zbytečně zabírají.

Sami redaktoři Ústeckého deníku jsou svědky, jak už několik týdnů stojí auto bez registračních značek pod okny jejich redakce, a ještě k tomu na zpoplatněném parkovišti.

Jak uvedla mluvčí ústeckého magistrátu Ivana Solničková, úředníci odboru dopravy postupují u odstranění autovraků v ulicích města podle platné legislativy.

„Pokud se jedná opravdu o vrak, městský obvod uveřejní oznámení na úřední desce k nalezení majitele. Pokud se jej nalézt nepodaří, pak po uplynutí lhůty dvou měsíců se celá záležitost předává na magistrát a dochází k likvidaci vraku,“ uvedla Solničková.

Jsou případy, kdy se majitel i přes výzvy k autu nehlásí

Podle slov Moniky Králové, vedoucí oddělení čistoty a zeleně centrálního městského obvodu, vyzývají úředníci majitele k odstranění vraku několika způsoby.

„Vrak olepíme výzvou pro vlastníka, která je zároveň zveřejněna ve vývěsní skříňce a na webových stránkách městského obvodu. V případě, že je vozidlo ještě opatřeno registrační značkou, vyžádáme si údaje o vlastníkovi na odboru dopravy magistrátu. Poté je vyzván písemnou formou k zajištění likvidace vraku,“ odpověděla Králová.

Jsou ovšem případy, kdy se majitel i přes výzvy k autu nehlásí. „Vrak je odstraněn a zlikvidován přímo z místa, kde se nachází. Náklady spojené s odtahem a likvidací vymáhá poté město podle zákona po majiteli auta,“ doplnila Solničková.

Autor: Petr Sochůrek

13.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Německý policista. Ilustrační foto.

V burce si v Německu za volant už nesednete

Hayato Okamura
3 9

Budeme pracovat, aby to nebyl konec demokracie, říká bratr Tomia Okamury Hayato

Nejúspěšnější kandidát ODS Václav Klaus ml.: Zrušil bych 90 procent zákonů

Se ziskem 22 635 preferenčních hlasů vstoupil do velké politiky syn někdejšího prezidenta Václav Klaus mladší. Stejně jako jeho otec, ve věku 48 let.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Odvolat šéfa finanční správy Janečka? Pilný: Musím Zaorálkovi přečíst zákon

Ministři hnutí ANO a KDU-ČSL se staví skepticky k návrhu ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka (ČSSD) na odvolání šéfa finanční správy Martina Janečka a náměstkyně ministra financí Aleny Schillerové. Podle nich nebyly naplněny podmínky, které pro odvolání obou vyžaduje služební zákon.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se to i v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení