Slavnostní odpoledne spojené se zahájením plavby začalo v poledne. Loď Morava vyjela se skromnou posádkou ze Spytihněvi směrem do napajedelského přístaviště Emila Spira. Čestné role kapitána se ujal Ladislav Hábl, který jezdí na Baťově kanále několik let. Trasy už zná téměř dokonale. „Výletní loď jezdí pomalu, takže je to pro mě občas trošku nuda. Jezdíval jsem řeky,“ přiznal Hábl.

Pasažéři si však klidnou jízdu užili. Bodejť by ne, když skýtala navíc bar s občerstvením. Do Napajedel dojeli za slabou půlhodinku a v přístavišti je čekalo překvapení.

Budova u řeky, kde dříve sídlily technické služby, se totiž změnila na minimuzeum se stálou expozicí o řece Moravě a informační centrum. „Na celý areál v okolí přístaviště máme projekt. Rádi bychom ještě například na místě někdejší čistírny odpadních vod vybudovali restauraci,“ přiblížila napajedelská starostka Brabcová, která posádku přivítala.

Po občerstvení a odemknutí vody vyrazila loď do dalšího napajedelského přístaviště – na Pahrbku, v němž mohou lodě nově od letoška kotvit. Přestřihla se páska a hurá zpátky do Spytihněvi.

V tamním přístavišti už stála s nástroji v pozoru zlínská kapela Jazz Book, která se stihla přesunout ze stanoviště Emila Spira. Kromě ní čekala na posádku doplněnou o napajedelské řada dalších zájemců, kteří se přišli na místo pobavit nebo prvně v letošním roce svézt po Baťově kanále.

„Na otevírání sezony chodíváme pravidelně. Když už ne víckrát, alespoň jednou ročně se s dětmi lodí svezeme. Je to příjemný výlet,“ pousmál se Jan Barták z Uherského Hradiště.

Aby byla plavba plynulejší a břehy pevnější, k tomu pomůže Povodí Moravy 15 milionů, které přislíbil na rekonstrukci Baťova kanálu ministr zemědělství Jakub Šebesta. „Kanál je osmdesát let starý. Neustále je potřeba do něj investovat,“ vysvětlil ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek.