S narůstajícím počtem linek přestává především ve špičce dosavadních tři sta parkovacích stání stačit. Na stížnosti cestujících se nakonec vedení letiště rozhodlo reagovat. A už příští rok plochu pro auta rozšíří.

„Výrazný skokový nárůst požadavků na parkovací plochy jsme zaznamenali v letošní letní sezóně. Pro parkoviště jsme už zadali zpracování projektu. Stavba bude rozdělená na etapy a první z nich otevřeme na jaře příštího roku,“ nastínil ředitel letiště Tomáš Plaček.

Na současné parkoviště míří kritika cestujících. „Je malé a kapacitou zdaleka nestačí. Řada míst je zde navíc vyhrazených autopůjčovně. Automobily pak za nemalé parkovné stojí na částečně zpevněné travnaté louce. Máme nádhernou supermoderní letištní halu. Ale k čemu to, když pak jedu na letiště někoho odvézt nebo vyzvednout, a pak ho i s kufry musím vláčet přes louku? Cítím se až trapně,“ stěžoval si například Martin Konečný.

Přidala se k němu i Petra Kočarová. „To, kde auta parkují, není moc reprezentativní. Přitom postavení betonové plochy nemůže být tak velká investice jako velká letištní hala,“ myslí si Kočarová.

V etapách

Kolik nových míst letiště nabídne a kolik bude do stavby investovat doposud není jisté. „To všechno nám řekne až projekt. Určitě vzniknou stovky parkovacích míst. Možná zdvojnásobíme současnou kapacitu tří set míst. Jisté ovšem zatím je jen to, že stavět budeme v etapách. Navýšení kapacity o několik stovek míst najednou není potřeba,“ sdělil ředitel Plaček.

Letiště ročně využije půl milionu cestujících a tento počet má letiště v plánu ještě navýšit. Lidi lákají především charterové lety a nízkonákladové pravidelné linky.

Právě kvůli návalu cestujících levných linek společnosti Ryanair měla letos na jaře problémy i městská hromadná doprava. Autobusová linka 76 totiž bývala beznadějně přetížená. „Od letiště jezdívám pravidelně. Zatímco brzy odpoledne jsem si užívala klidnou cestu v poloprázdném autobuse, kolem páté či sedmé večer se jízda měnila v dobrodružství. To jsem pak za jízdy stála třeba na jedné noze. Jednou jsem se do autobusu ani nedostala,“ popsala Sylvie Vlasáková.

Na zvýšený počet cestujících musel reagovat dopravní podnik přidáváním autobusů. V březnu zavedl posilový autobus ve středu, pátek a v neděli vždy pět minut po sedmé. Tedy v době, kdy přilétají dvě letadla současně.

Později se ale rozhodli představitelé podniku nenasazovat posilu vždy. „Nyní monitorujeme každý přílet a o nasazení posilového spoje rozhodneme vždy operativně podle informací z letiště. A cestující si už nestěžují,“ uvedla mluvčí podniku Linda Škrancová.