Jak už Brněnský deník Rovnost informoval dřív, proti projektu loni sepsali petici. Nyní se proti němu chystají podat odvolání. Obávají se, že přijdou o jediný výrazný souvislý kus zeleně, vrásky na čele jim dělá i dopravní zátěž v době akcí.

„Tehdy najednou vyjede masa více než pěti stovek aut, která výrazně zahltí okolní ulice, jako je Purkyňova nebo Červinkova. Není mi jasné, proč parkovací dům musí být v této obydlené části města a proč jím nejde navázat na větší silnice s vyšší průjezdností a mimo obydlené území,“ prohlásil například člen iniciativy Petr Šulc.

Třetí etapa rekonstrukce budovy školy na Tyršově ulici v Rousínově stála desítky milionů. S výsledky se lidé seznámí devatenáctého března.
Konec přebíhání kvůli jídlu z budovy do budovy. Nová školní jídelna brzy otevře

Doplnil, že Královo Pole není okrajovou částí města, kde by měli takové parkovací domy vznikat. S tím souhlasí i tamní obyvatelka Lenka Kiknadze. „Většinou takové domy pro parkování vznikají na okrajích města, aby dopravu odváděly z obytných částí a centra. Z tak velké stavby umístěné v obytné klidové zóně proto máme obavy. Navíc přijdeme o poslední souvislejší pruh zeleně v nejbližším okolí. Kromě tohoto místa se nikde poblíž nedá v horkých letních dnech před sluncem schovat, protože dětská hřiště nejsou zastíněná a člověk tak nemá, kam utéct," poznamenala Kiknadze.

Tamní lidé považují výstavbu parkovacího domu za nutnou, ale vzniknout by podle nich měla na jiném místě v městské části. Podle Šulce se nabízí využít takzvaná oka neboli travnaté plochy u sjezdů z Hradecké na Purkyňovu ulici. „Žádali jsme alespoň zohlednit jiné možnosti umístění parkovacího domu. Rozhodně nechceme blokovat stavbu parkovišť," ujistila Kiknadze.

Prověřit jiné lokality pro stavbu navrhli minulý týden na královopolském zastupitelstvu opoziční politici. „Uvažujeme o dvou alternativních místech. Za nejlepší lokalitu považujeme dvě travnaté plochy u Hradecké ulice, které jsou vzdušnou čárou několik stovek metrů od sportovního areálu Vodova. V úvahu připadá také okolí konečné tramvaje linky 12, u něho je výhodou přilehlost Technologického parku,“ nastínil opoziční zastupitel Miroslav Bárta.

U Wolkerovy ulice v Olomouci bylo dokončeno nebo se staví několik projektů Začátek března 2020
Ceny bytů v Olomouci neklesají. Trh stále není nasycen, míní makléř

Návrh zastupitelé nepřijali, i když pro něj hlasovala třeba starostka Králova Pole Karin Karasová. „Rádi bychom měli hlubší poznatky o alternativních lokalitách. Měla by být možnost si je vyžádat, i když tento bod zastupitelé odmítli, budeme o tom ještě na radě městské části jednat,“ uvedla. Závěr krajského úřadu, že parkovací dům nemá významný vliv na životní prostředí, podle Karasové vzala radnice na vědomí.

Plocha pro zeleň

Zástupci královopolské radnice požadují, aby místo v novém územním plánu zůstalo jako plocha pro zeleň. „Naší podmínkou při výstavbě objektu je zachování tamních zahrádek, máme také požadavek, aby ho pokrývala zeleň. Chceme jedno nebo dvě patra parkovacího domu pro využití místních, kdy si lidé z okolních ulic parkovací místo dlouhodobě pronajmou," řekla Karasová.

Uzavírka dálnice. Ilustrační foto.
Rozkopaná Praha. Provoz bude omezen i na Jižní spojce

V sousedství plánovaného parkovacího domu stojí dvě sportovní haly, kde se pravidelně konají sportovní i kulturní akce. Sportovní areál doplňuje i nedaleký fotbalový stadion, kam na zápasy pravidelně míří tisíce lidí. V okolních ulicích už tak nedostatečné možnosti pro parkování ještě zhoršují právě návštěvníci těchto akcí. Při nich je podle Karasové i Bárty situace s parkováním nejvíce kritická, protože fanoušci zabírají místním obyvatelům už tak nedostatečný počet parkovacích míst. I kvůli tomu se na nutnosti výstavby nového parkovacího domu shodují.

Podle plánů města mají nová parkovací místa sloužit návštěvníkům akcí i do města dojíždějícím řidičům. Lidé za volantem tam odstaví auto a dále do centra města budou pokračovat městskou hromadnou dopravou.