Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno: Rychlejší tramvaj politici odmítli

Brno – Tramvaj pojede rychleji a bezpečněji. To byl jeden z hlavních cílů úpravy kolejí v brněnské Benešově ulici, které město chystá spolu s plánovanými opravami ulice. Koleje měly vést odděleně od okolní silnice po samostatném tělese.

25.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Proti záměru se ale postavili představitelé městské části Brna-střed. Město tedy od plánu na rychlejší hromadnou dopravu zřejmě couvne.

„Benešova je jedním ze sedmi úseků Brněnské okružní třídy, která představuje spolu s Vídeňskou okružní třídou jedinečný urbanistický fenomén evropského měřítka. Navržené řešení je však popřením principů na nichž je Brněnský okruh založen,“ upozornil zastupitel pro územní rozvoj městské části Vojtěch Mencl.

Oddělený tramvajový pruh podle něj tvoří hradbu mezi centrem a pozemky drah, které město plánuje využít po odsunu nádraží pro výstavbu domů i třeba vznik parku. „Hrozí vznik nepřístupného mrtvého ostrova v centru města mezi zatíženým Kolištěm a tramvajemi v Benešově,“ upozornil Mencl.

Vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko ovšem upozornil, že postavení oddělených kolejí je v souladu se schválenou dopravní politikou města. „Auta stojící na kolejích v Brně způsobí desítky hodin zpoždění týdně. A logičtější je dát přednost jedné tramvaji s dvěma sty lidmi, než pěti autům, v nichž sedí po jednom člověku,“ řekl Bielko.

Zároveň odmítl názor, že těleso vytvoří v ulici hradbu. „Může být maximálně dvanáct centimetrů vysoké. To nemá člověk problém přejít, krokem jej přejede i auto. Navíc samozřejmě zůstane možnost odbočení tam, kde je to potřeba. A přechody pro chodce,“ nastínil Bielko.

Také dopravní podnik preferuje oddělenou tramvaj. „Cesta je tak plynulejší a bezpečnější, navíc koleje tak netrpí, jako když po nich jezdí auta. V úvahu připadá mnoho možností. Zvýšené těleso či oddělení trávníkem. Ale kategoricky to nevyžadujeme, ráz ulice by měl být zachován,“ řekla mluvčí podniku Škrancová.

Oddělenou tramvaj by cestující uvítali. „Z Řečkovic na nádraží je nyní tramvají nejpomalejší cesta kvůli autům právě v Benešově. Zvláště ve špičce občas stojí i několik tramvají za sebou,“ řekl Matěj Charvát.

Konečné slovo o podobě ulice ovšem budou mít radní města. A ti zřejmě vyhoví Brnu-střed. „Vést oddělený pás v místě, kde stejně každých deset metrů musí být kvůli křížení snížený, je nešťastný nápad. Něco podobného původně plánovali úředníci i v Husově ulici. Souhlasíme i s tím, že není dobré oddělovat rozvojovou lokalitu od středu města,“ uvedl náměstek primátora Ladislav Macek.

Dodal, že si dokáže představit jen určité optické oddělení kolejí. „Může tam být třeba jiná dlažba,“ podotkl Macek. Šéf odboru Bielko připustil, že nakonec rozhodnou politici. „Konečnou podobu rekonstrukce schválí politici,“ pokrčil rameny Bielko. Opravy Benešovy ulice mají kromě kolejí a povrchu zahrnout i veškeré sítě. Stát budou mezi sto padesáti až dvěma sty miliony korun. „Začátek prací není reálný dříve, než za sedm let,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

25.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radek Vondráček poskytl 15. listopadu v Praze rozhovor Deníku.
2 33

Dnešní úkol pro Sněmovnu: zvolit Vondráčka z ANO na post předsedy

Francisco Franco a budoucí král Juan Carlos I. (rok 1966)
DOTYK.CZ
5

Před 42 lety ve Španělsku padla diktatura, svobodu zaštítil král

SLEDUJEME ON-LINE

Co se podařilo, a co ne? Deník pořádá debatu s pražskou primátorkou

Doprava v Praze, kompetence magistrátu a městských částí a celkové plnění programu pražské koalice. To vše a další problémy, které trápí Pražany, bude Deník řešit od devíti hodin ráno v diskuzi s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou, ředitelem Institutu plánování a rozvoje Prahy Ondřejem Boháčem a šéfem Dopravního podniku hlavního města Prahy Martinem Gillarem. Debatu sledujeme online.  

Obce bojují se suchem. Vysazují třešně či hrušně

Švestková, hrušková i třešňová alej vyroste na území Velkých Bílovic. Pracovníci města v listopadu vysadili v tamním katastru dohromady sto ovocných stromů.

Režisér Jiří Menzel prodělal prý náročnou operaci. Leží v umělém spánku

Oscarový režisér Jiří Menzel byl převezen do pražských Střešovic a je v umělém spánku. Uvedla to televize Nova. Jeho zdravotní stav se dramaticky změnil po návratu z dovolené. Měl by mít za sebou náročnou mnohahodinovou operaci. Rodina, i mluvčí Ústřední vojenské nemocnice v pražských Střešovicích, odmítli Menzelův zdravotní stav komentovat.  

Arabista Petr Pelikán: Volili jsme mezi spojeneckými zájmy a životy Čechů

Při vyjednávání o výměně pětice Čechů za Libanonce Alího Fajáda, jehož vydání žádaly Spojené státy, byly prioritou životy českých občanů. "Priorita byla, aby se čeští občané vrátili živí a v celku do vlasti," řekl arabista Petr Pelikán, který před téměř dvěma lety výměnu vyjednal. Skutečnost, že Česko nemohlo Fajáda vydat Američanům, vnímá jako důstojnou prohru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT