„Zatím se do projektu v celé České republice přihlásilo přes 400 podniků. Na Olomoucku a Prostějovsku to je dvacítka provozoven," uvedla mluvčí Moravské vodárenské Helena Koutná.

„Nově to jsou v Olomouci: kavárna v kině Metropol, Gastroland a Arktic Coctail bar a restaurant. Provozovny, které již čepují zákazníkům vodu z kohoutku, mohou o karafy i nadále žádat,“ sdělila mluvčí.

Kampaň v restauracích „Čerstvou kohoutkovou? Stačí říct!“ rozjela společnost Veolia Voda, jejíž součástí je Moravská vodárenská, přede dvěma lety. Provozovnám, které nabízejí zákazníkům vodu z kohoutku, darují vodárny ozdobené karafy.

Pitná voda z veřejných vodovodů na Olomoucku dodávaná Moravskou vodárenskou přitéká z hlubinných zdrojů.

„Je tedy o něco tvrdší a má kvalitní obsah minerálních látek a nízké hodnoty dusičnanů,“ uvedla Koutná.

„Tvrdost vody není na překážku, naopak ze zdravotního hlediska je dávána přednost spíše vodě tvrdší. Pro zdravý růst nebo k ochraně před odvápněním, se doporučuje pít vodu s obsahem minerálních solí, jako jsou vápník nebo hořčík. Voda z kohoutku je tedy tím nejjednodušším každodenním zdrojem vápníku pro lidský organismus. Na druhou stranu v měkčí vodě se lépe pere a nezanechává povlak na nádobí a spotřebičích,“ informovala Koutná.

Kontrola kvality vody probíhá v akreditovaných laboratořích, kde je přísně a pravidelně prověřován proces výroby a distribuce pitné vody ke spotřebiteli.

„Na základě trvalého sledování kvality pitné vody v distribuční síti můžeme zodpovědně prohlásit, že kvalita dodávané pitné vody zcela vyhovuje evropským standardům po stránce fyzikální, chemické, mikrobiologické i biologické," uvedla mluvčí Moravské vodárenské.