Organizátor pražské dopravy Ropid definitivně vyloučil možnost, že by v tunelovém komplexu Blanka a Strahovském tunelu mohly kromě individuální dopravy jezdit i autobusy MHD. Naráží však u některých opozičních i koaličních politiků, kteří o tématu dále jednali.

„Musíme konstatovat, že jsme nenašli ani jednu variantu provozu autobusů, která by svou efektivitou vyhovovala," uvedl na jednání zastupitelského výboru pro dopravu ředitel organizace Ropid Petr Tomčík. Důvodem je podle něj například to, že by autobusy přivedly do města více zplodin.

Podle Stropnického je rozhodnutí nesprávné 

S novými linkami navíc nesouhlasila například Praha 6, podle které by se ještě zvýšil už teď podle radnice neúnosný počet autobusů kolem Vítězného náměstí. Proti názoru Ropidu se postavili členové dopravního výboru z různých koaličních i opozičních stran.

Například podle předsedy Strany zelených Martina Stropnického, který zároveň výboru předsedá, je rozhodnutí nesprávné. „Nesouhlasím s argumenty Ropidu, že není možné ani vhodné vést linky MHD tunelovým komplexem Blanka a Strahovským tunelem. Současná cesta z Dejvic na Prosek není konkurencechopná automobilové dopravě a možnost znovu projednáme samostatně. Stejně tak by bylo vhodné odlehčit přestupní stanici Můstek a lince 20 zavedením linky Strahovským tunelem," uvedl Stropnický pro dopravní server MHD86.

Za rozhodnutí Ropidu se staví náměstek primátorky 

Podobně to vidí i šéf pražské ODS Filip Humplík. Ten zároveň reagoval na argument ředitele Ropidu, že zavedení autobusů v tunelech by stálo 30 až 40 milionů korun, které bude lepší využít jinak.

Podle Humplíka je částka, na kterou by opatření vyšlo, ve srovnání s celkovou dotací Prahy do MHD zanedbatelná. Za rozhodnutí Ropidu se však staví náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. „Máme ekologičtější spojení. Navíc v tunelech je riziko nehody, uzávěr nebo změn provozu," uvedl.

Čtěte také: Autobusy MHD nepojedou tunely městského okruhu včetně Blanky