Stále neměnný stav chodníku ve Veveří v asi stometrovém úseku mezi Gorkého a Grohovou ulicí ve středu odpoledne zkritizoval třeba Jan Krnáč, který bydlí nedaleko. „Je nesmyslně úzký. Hlavně odpoledne, když místem prochází víc lidí, se složitě vyhýbají,“ řekl muž s kočárkem reportérovi Deníku Rovnost přímo na místě.

Kostel svatého Augustina
Neshody na památkových zónách v Brně: Stavební skvosty jsou prozatím bez ochrany

V podobném duchu se vyjádřila také Petra Tůmová. „Zrovna když jsem úsekem s kočárkem procházela, říkala jsem si, že pokud by naproti šel někdo s dalším, nemám kam uhnout. Dva kočárky vedle sebe místem neprojedou. Navíc když třeba v zimě padá něco ze střechy, nemohou se lidé kam posunout,“ sdělila ve středu na místě žena.

Parkující řidiči 

Už tak úzký prostor pro pěší navíc někdy ještě zúží někteří parkující řidiči. Auta totiž odstavují tak, že jejich přední část přesahuje přes modrou čáru do prostoru pro chodce.

Představitelé města zvažovali několik řešení, jak situaci zlepšit. „Možnostmi je dát tam zarážky nebo zkrátit parkovací místa, ale v tomto případě je otázka, jak to udělat, protože lidé běžně neznají délku svých aut. Variantou bylo i parkovací místa úplně odstranit a nechat tam jen stání pro skútry,“ přiblížil městský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Respirátory v pražském metru. Ilustrační foto.
ODS se nelíbí „promořování“ v metru. Kritizuje i respirátory od výrobce tofu

Doplnil, že při řešení úzkých koridorů postupují v souladu se zástupci Brna-středu, kteří mají jako znalí tamních poměrů předložit návrh. „Čekáme na něj, u nich to zamrzlo. Je ale pravda, že jsme jej neurgovali,“ poznamenal Kratochvíl.

Radní Brna-středu pro dopravu Jan Mandát ve středu uvedl, že návrh řešení pošle na magistrát jako zástupce Brna-středu ve čtvrtek nebo nejpozději v pátek. „Měl jsem za to, že jsme si ho na jednání odsouhlasili. Nevěděl jsem, že jej chtějí na magistrát poslat ještě i písemně,“ prohlásil.

Řešení? Zarážky 

Situaci ve Veveří mají pro pěší podle Mandáta vyřešit zarážky umístěné na konci parkovacích míst, které auta nepustí dál do chodníku. „Když se tam dají, současná místa tak zůstanou zachovaná. Nedovedu si představit snížení jejich počtu, aby místo nich vznikly stání jen pro motorky, které navíc motorkáři stejně moc nevyužijí. Často na nich navíc parkují řidiči aut,“ podotkl.

Ulice Třebovská v Mohelnici.
Hluk, prach a otřesy. Život u rušné silnice není jednoduchý

Nepoměru chodníků v neprospěch pěších si mnozí lidé všimli na konci loňských letních prázdnin na základě fotek, které ukazovaly prázdnou ulici po skončené letní opravě. Brňané úzké koridory najdou v několika úsecích mezi Gorkého a Jiráskovou po obou stranách Veveří. Modré čáry tam přitom parkování takhle vymezily se zavedením rezidentního parkování v oblasti v listopadu 2018.