Podle společnosti byla linka vysoce ztrátová. „A to jak v obsazenosti, tak i ve výnosech, rentabilitě a hospodářských výsledcích vůči přímým, nepřímým i celkovým nákladům. Trend těchto ukazatelů má navíc zhoršující se tendenci,“ uvedla mluvčí Českých aerolinií Hana Hejsková.

Zrušením linky společnost hrozila už delší dobu. O peníze na její provoz požádala i ministra dopravy Víta Bártu. Ten ale v pátek potvrdil, že ministerstvo prodělečné lety dotovat nebude. „České aerolinie mě vyzvaly k podpoře této linky, což nepřipadá v úvahu. V době, kdy máme ušetřit pět miliard korun, není možné plýtvat penězi a podporovat ztrátový byznys,“ řekl Bárta.

Hledání alternativ

České aerolinie musí podle ministra hledat vnitřní rezervy. Zároveň však Bárta společnost vyzval, aby ve spolupráci s brněnským a pražským letištěm našla možnost, jak letecké spojení zachovat.

Podle mluvčí Letiště Praha Michely Lagronové je informace příliš čerstvá na nastínění možného scénáře jednání dalších jednání. „Jsme rozhodně připravení se na nalezení nějakého řešení této situace podílet. Žádné konkrétní návrhy ale ještě nemáme,“ konstatovala Lagronová.

Zájem o linku roste

Zrušení letů zklamalo jihomoravského hejtmana Michala Haška, který už dříve poukazoval na rostoucí poptávku po tomto spojení. Upozornil, že loni vzrostl počet cestujících o téměř třiačtyřicet tisíc.

„Rozhodnutí Českých aerolinií mě mrzí a potvrzuje mé informace, na základě kterých jsem se již dříve obrátil na ministra dopravy Bártu. Nyní jsem v permanentním kontaktu s vedením Letiště Brno a snažíme se činit možné kroky k tomu, aby letecké spojení Brna a Prahy zůstalo zachováno i do budoucna,“ reagoval Hašek.