V roce 2017 33 tisíc pasažérů, loni 40 tisíc a letos 41,5 tisíc. Údaje za poslední tři sezony nejlépe vystihují, jak stoupá zájem o cesty do hor. V Krkonoších jezdí cyklobusy šestnáct let a nikdy jimi necestovalo více lidí.

Podle Miroslavy Chaloupské, která má ve Svazku měst a obcí Krkonoše na starosti přepravu cyklobusy, pomohly k rekordním číslům investice do prezentace na sociálních sítích. „Faceboook, instagram, videa s upoutávkami na cyklistické výlety na youtube, na to jsme se zaměřili,“ říká Miroslava Chaloupská.

„Lidi hodně lákají turistické cíle, u kterých cyklobusy zastavují, jako Stezka korunami stromů nebo lanovky na Sněžku a Černou horu. Cyklisté často jezdí na doporučené výlety a využívají při nich právě lanovky,“ vysvětluje koordinátorka krkonošské dopravy ze Svazku měst a obcí Krkonoše.

Podle ní stoupá počet lidí, kteří vyrážejí do hor s elektrokoly. „Musí si ale vyndat baterii, kolo je pak o tři kila lehčí,“ upozorňuje.

Nejvyhledávanější byla znovu páteřní linka z Harrachova do Horní Malé Úpy, která protíná celé Krkonoše. Zvýšil se na ní počet cestujících při ranních spojích.

Nejvíce přepravených osob si zapsal krkonošský svazek 15. srpna, kdy tímto ranním spojem cestovalo celkem 208 lidí. Velmi oblíbená je rovněž trasa z Vrchlabí na Špindlerovu boudu. „Velký nárůst jsme zaznamenali na lince Jilemnice – Horní Mísečky, kterou se svezlo o 1200 lidí více než loni,“ vyzdvihuje Miroslava Chaloupská.

Zhruba o tři sta méně bylo letos přepravených kol. Řidiči jich naložili 3612. „Z toho je patrné, že převažují pěší turisté, díky kterým mají cyklobusy dobrou obsazenost,“ dodává.

V cyklobusech se hradí běžné jízdné, za kolo se připlácí 20 korun. Cyklobusovou dopravu financují z největší části Královéhradecký a Liberecký kraj, přispívají na ni také jednotlivé mikroregiony.