Řidiči na dálnici D3 u Tábora museli dlouhé roky brzdit a srovnat se jen do jednoho pruhu v každém směru, místo obvyklých dvou. Důvodem byly spory státu s majiteli motocentra, které se nachází těsně u dálnice, o pozemky a napojení motocentra na komunikační síť.

Nakonec Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dosáhlo rozhodnutí o vyvlastnění a mohlo se pustit do dokončení dálnice.

Původně se předpokládalo, že práce, které začaly 21. června letošního roku, skončí tak, aby se už o prvním srpnovém víkendu zahájil zkušební provoz.

To se ale nakonec nestihlo. „V souvislosti s postupem stavby by měla být dálnice bez omezení průjezdná nejpozději 6. srpna,“ uvedl Adam Koloušek z tiskového oddělení ŘSD. Doplnil, že komunikace bude průjezdná bez omezení v režimu předčasného užívání.

close V neděli 3. srpna 2024 se ještě u Tábora jezdilo po zúžené dálnici. Ale nový asfalt na posledním zbývajícím kusu dálnice už byl položen. Směr na Č. Budějovice. info Zdroj: Deník/Edwin Otta zoom_in

Kolony, které se během dopravní špičky tvoří u Tábora, by tedy měly zmizet. Dobrou zprávou je i to, že obchvat Tábora má udělenou trvalou výjimku a zůstane tedy nadále nezpoplatněný.

Jaká je situace jinde na jihu Čech? 

V současnosti se na jihu Čech dokončuje D3 v úseku od Českých Budějovic po Dolní Třebonín. V různé fázi výstavby nebo příprav jsou i navazující úseky ke státní hranici s Rakouskem.

Ještě letos by se měl na dálnici D4 otevírat úsek na Písecku, který dosud chyběl mezi jižními a středními Čechami.

Nejdéle se ohledně dálničního spojení mezi jižními Čechami a Prahou zřejmě bude čekat na středočeský úsek D3, který se ještě nezačal stavět. Postupně však získává potřebná povolení.