„V úseku mezi 81 až 90 kilometrem dojde k ukončení prací k 7. listopadu. V úseku mezi 90 až 104 kilometrem očekáváme ukončení prací k 15. listopadu,“ řekl ministr Vladimír Kremlík. V prvním případě jde o úsek, který končí u Humpolce a ve druhém o nejvýše položenou část dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Už na konci října pak mají skončit práce na dálnici mezi nájezdem u Velkého Beranova a Měřínem na Žďársku.

Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) ukazuje seznam zimních nouzových odpočívek pro nákladní automobily 24. září 2019 v Jihlavě na tiskové konferenci k přípravě dálnice D1 na zimní období
Jak zabránit kalamitám na D1? Pomoci mají sypače i odstavné plochy

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ubezpečili, že z dálnice zmizí veškerá svodidla a omezení vázaná na rekonstrukci. Vedle toho je připraveno hned několik opatření, které mají řešit případnou mimořádnou situaci, která by v zimě na D 1 mohla nastat. Na 90. kilometru dálnice vznikla odstavná plocha, kde budou v zimním období stále k dispozici dva sypací vozy ŘSD.

Vedle toho je na dálnici připraveno 200 nouzových odstavných míst pro kamiony, které se otevřou v případě mimořádných událostí. Ministr dopravy pak spolu spolu s hejtmanem Jiřím Běhounkem ukázali mapu míst, kde bude možno dálnici nouzově opustit. Tato místa byla vybrána ve spolupráci s policií, hasiči a záchranáři tak, aby se loňská situace neopakoval. Únikových míst je v kritických úsecích třináct.

Nehoda kamionu krátce před osmou hodinou ráno na 174. kilometru ve směru na Prahu. Na místě nasadili hasiči těžkou techniku, protože bylo nutné složité vyprošťování, když se kamion převrátil na bok.
Kolaps dopravy na D1 u Brna: tři nehody kamionů včetně jednoho převráceného