Na děravé silnice si Ústečané už pomalu zvykají. Polovičatost jejich oprav ale nebere konce.

„Třeba na Klíši je silnice snad už měsíc vyfrézovaná, ale nic se tam neděje,“ stěžoval si Ústečan Jan Pokrupa.

Motoristé tak musí od kruhového objezdu na Hvězdě až ke křižovatce se stadionem jezdit „třicítkou“ a v ideálním případě se snažit místa objíždět.

„Opravdu nechápu, proč se tedy silničáři do opravy pouštěli, když nejsou schopni ji dokončit. Takhle je to snad ještě horší, než to bylo,“ rozčiloval se Ústečan. Výmoly 2011: Najděte nejhorší díru a vyhrajte

Proč město s opravou začalo a silnici nechalo rozkopanou, ale v pátek nikdo z magistrátu nebyl schopen odpovědět.

Sdílnější bylo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jeho mluvčí Martina Vápeníková slíbila, že na opravě silnice I/30 ve Všebořicích se už pracuje. Jedná se o jednu z nejvytíženějších ústeckých komunikací, na jejíž špatný stav si řidiči stěžují již delší dobu.

„Silnice je v návrhu oprav a těsně před schválením. Jedná se o jednu z nejhůře sjízdných komunikací v regionu. Na její opravu žádáme 10,3 milionu korun,“ uvedla Vápeníková.

Problém na této silnici je podle ní především v tom, že původní povrch silnice byl ještě betonový. „Nyní jednáme o technologii, s jakou silnici opravit, aby vydržela co možná nejdéle. Poté můžeme vyhlásit výběrové řízení na její opravu,“ dodala mluvčí ŘSD.

Problémových úseků je ale v Ústí víc. V průběhu letošní zimy už také pět řidičů požádalo město o náhradu škody za poškození vozidla vlivem technického stavu komunikací.

„Jeden je v řízení, čtyřem řidičům bylo vyhověno,“ uvedla mluvčí města Ivana Solničková s tím, že o částce, která jim bude vyplacena, rozhodne až pojišťovna. GALERIE: Masarykova ulice? Zničená na prach!

Jeden přehlédnutý výmol může přitom motoristy přijít pěkně draho. „Oprava zlomeného kola stojí přibližně pět tisíc korun. S ramenem a tlumiči se ale může vyšplhat i na dvacet tisíc,“ nechal nahlédnout do ceníku oprav technik autoservisu OKIM Patrik Suchý.

A nehody na rozbitých silnicích nejsou v poslední době ničím výjimečným. „Nehod, kdy řidič najede do výmolu, je poměrně hodně. O žádné takové, kdy by se motorista výmolu vyhýbal a narazil přitom do protijedoucího auta nebo srazil chodce, ale nepamatuji,“ řekl šéf ústecké dopravní police Karol Kočárek.

Ústečanům ale už dochází trpělivost. „V poslední době jsou teploty dlouhodobě nad nulou, tak nechápu, proč už se něco neděje. Opravovat by se mělo účelově,“ divila se Kateřina Pospíšilová.

Ústecký magistrát spravuje přibližně tři sta kilometrů silnic. Na jejich opravy má letos 3 miliony korun. Ústecký kraj vlastní 3657 kilometrů silnic II. a III. třídy. Za jejich opravy letos vydá přibližně 60 milionů korun.

Zbytek silnic vlastní Ředitelství silnic a dálnic, které by celorepublikově na opravy potřebovalo asi 9 miliard korun.