Nová společnost zapsaná v Praze nahradila Autobusy Karlovy Vary. Na severozápadě Čech nasadila 44 nových zelených nízkopodlažních autobusů s klimatizací a lepší výbavou, než na jakou byli cestující dosud zvyklí. Uvnitř jsou moderní informační systémy, platit lze nově i bankovní kartou a k využití jsou v autobusech USB nabíječky, které umožňují, aby si pasažéři cestou mohli nabít mobil či tablet.

Někteří cestující si však stěžují na neschopnost řidičů dodržovat jízdní řád a pomalé odbavování. „Od prosince jsem nucen sledovat nehorázné chování některých zaměstnanců této společnosti, kteří nejsou ochotní a asi i schopní dodržovat jízdní řád,“ posteskl si Jakub Lenič z Chomutova.

Ekologické autobusy ve Vsetíně. Ilustrační snímek
Každý třetí autobus v Česku musí být ekologický. Dopravci na to mají dva roky

Poukazoval na řidičky a jejich předávání autobusů na trase namísto v konečné stanici. Podle jeho slov probíhá na cestě mezi Vysokou Pecí, Jirkovem a Chomutovem. „Tyto zaměstnankyně naprosto neberou ohled na platný jízdní řád a už vůbec neberou ohled na cestující, kterým navazují další spoje, nebo jen prostě spěchají. Dokonce jim ani nevadí, že je jiné autobusy musejí objíždět. A dále pokračují ve svém absurdním představení, které je k vidění každý den,“ zdůraznil s doplněním, že zpoždění pravidelně dosahuje téměř 15 minut. Jako velmi pomalý popsal i výdej lístků.

Další typ stížností dopravci předal také místostarosta Otvic Martin Kolomazník, který tlumočil, na jaké nesnáze narážejí místní senioři. „Stěžovali si, že autobusy zastavují daleko od ostrůvků, takže se jim špatně nastupuje a vystupuje,“ uvedl. Věc už řešil s dispečerem dopravní společnosti.

Vedení společnosti přislíbilo nápravu. „S řidičkami provedeme důrazný pohovor a znovu jim připomeneme jejich pracovní povinnosti i to, jak se mají chovat na pracovišti a komunikovat s cestujícími, dodržovat návaznosti jednotlivých spojů v celém Ústeckém kraji a starat se o plynulost a bezpečnost silničního provozu,“ uvedl výkonný ředitel Tomáš Urbánek. Zastavování u ostrůvků ještě prověřuje.

Stížností přibylo

Jak připustil, stížností bylo v posledních dnech více, některé však souvisely s klimatem a zvláště s ledovkou, která působila několik dní problémy. „Několikrát se nám stalo, že zůstal autobus viset někde v kopci a nemohl se rozjet, protože byla silnice nesjízdná,“ popsal Urbánek. „V takových případech dáváme řidičům informaci, že musí primárně zajistit bezpečnost cestujícím,“ doplnil.

Provozovatelé vozidel na elektrickou trakci budou osvobozeni od poplatku z obnovitelných zdrojů energie. Rozhodla o tom Evropská komise.
Stát dopravcům vrátí stamiliony korun. Budeme investovat do aut i vlaků, slibují

Společnost se vstupem do regionu nabírala nové řidiče, podle výkonného ředitele jsou však všichni zkušení a znalí problematiky veřejné autobusové dopravy. Některé přebírala od svého předchůdce, další přišli od jiných dopravců v Ústeckém kraji.

Změny tras:
• Linka 564 – změna trasy po Chomutově a v Komořanech
• Linka 565 – prodloužena do průmyslové zóny Triangle, změna trasy v Chomutově, Jirkově a v Komořanech
• Linka 569 – některé spoje pojedou nově do Hrušovan
• Linka 570 – změna trasy po průmyslové zóně Triangle