"Šijeme od koberců přes boky, sedačky, potažení přístrojových desek až po plátěné střechy kabrioletů, čalouníme sedadla motocyklů, potahujeme Velorexy do originální koženky a mnoho dalšího," upřesňuje spolumajitelka firmy. Zároveň potvrzuje, že v době pandemie zájem o veterány vzrostl. "Lidé mají více času a častěji se věnují veteránům," dodává Miloslava Jakl Reková.

Restaurace U Hořínků se nachází v Pekařské ulici.
Abych to zvládal, musel jsem prodat i auto, říká majitel restaurace U Hořínků

Ve svém vozovém parku má její rodina také raritu v podobě džínového Velorexu. Legendární koženkovou tříkolku koupili v roce 1997. Velorex džínový, o kterém zpíval Ivan Mládek, se tak u Rekových dočkal svého reálného zpracování. "Hodně zákazníků chodilo a vidělo hnědý velorex a říkali, to je velorex džínový, i když byl hnědý, tak teď už to mohou říkat doopravdy," vysvětluje spolumajitelka rodinné firmy historii nápadu.

Velorex z roku 1971 procházel přibližně dva roky renovací. "Zabrala kolem stovky pracovních hodin. Džínovina je ještě podšitá koženkou aby Velorex nepromokl. Už jsme ho podruhé přečalounili," říká Miloslava Jakl Reková. Džínovina totiž na sluníčku bledne.

Do posledního detailu 

Džínový Velorex mají Rekovi vyladěný do posledního detailu. "Vzadu má našité dvě kapsičky s červenou cedulkou Velorex. Na přední části je nádrž, která se otevírá přes našitý poklopec. Lidem se hodně líbí a hlavně ženy na poklopec často sahají a zkoumají, co je pod ním," směje se paní Miloslava a dodává, že sedačka Velorexu má károvaný vzor jako košile a uvnitř jsou našité menší kapsy například na telefon nebo různé drobnosti.

Značku WERSO založila Jiřina Matoušová z Turnova v roce 2004, nabízené modely spodního prádla sama navrhuje a vyrábí
Navrhuje a šije české podprsenky. Nejluxusnější stála 60 milionů

S džínovým Velorexem jeho majitelé často jezdívali na srazy veteránů, kterých ale loni kvůli pandemii moc nebylo. Aby tříkolka nestála, vyrazili občas na projížďku k vodě. "Jízda je zážitek, jezdí až sto kilometrů v hodině. Ale já jezdím pomaleji, než můj muž, protože se bojím. Je to sice motocykl, ale řídí se jako auto, řadící páka je klasicky na podlaze," popisuje pokračovatelka rodinné firmy. Její otec Miroslav Rek dokonce vozil Velorexem konstruktéra tohoto vozítka Mojmíra Stránského.

Kromě džínového Velorexu vlastní rodina také historické vozy Tatra 75 cabrio, vojenské vozidlo GAZ 69, tříkolku Ortopedie a jiná vozidla.