Podle vedoucího přípravy a rozvoje investic Pavola Ondovčáka bude v areálu postaveno například několik nových budov, nebo bude zrušený současný vjezd. „Vzniknou tu zbrusu nové provozně administrativní budovy. Všechny objekty budou mít zelené střechy o celkovém rozměru tří fotbalových hřišť. Jedná se o střechy bez stromů, které jsou jednodušší na údržbu,“ popsal Ondovčák s tím, že rekonstrukce začne v září. „Pokud vše půjde podle plánu, mělo by být hotovo v prosinci 2022,“ doplnil.

Akce by měla vyjít zhruba na jednu a půl miliardy korun a PMDP si od ní slibují snížení hluku nebo zlepšení dopravní situace na křižovatce Francouzské třídy a Slovanské aleje. Areál se bude rekonstruovat za plného provozu.

Během prohlídky se tedy návštěvníci seznámili nejen s rekonstrukcí areálu, ale rovněž si prošli jednotlivé haly, zázemí zaměstnanců, získali informace o veškerém provozu depa a také o jeho historii.

Parní elektrárna

Historie plzeňského dopravní podniku se začala psát už v roce 1899, kdy vyjely první tramvaje. „Původní vozovna tramvají se nacházela v Cukrovarské ulici, kde je dnes industriální park DEPO2015,“ řekl Jiří Trnka z dopravních podniků.

„Původní série tramvají čítala dvacet kusů, tedy dvacet malých tramvají. Ty byly ubytované ve vozovně, kde byla rovněž malá parní elektrárna napájející první trať na náměstí Republiky a posléze další větve tramvajových linek,“ informoval Trnka.

S rozvojem dopravy bylo potřeba více prostoru. „A tak se rozhodlo a v roce 1943 se otevřela vozovna na Slovanech. Další část vozovny se postavila v šedesátých letech, poslední pak v roce 1984,“ sdělil a dodal, že v současné době má depo k dispozici 114 vozidel.