Slavilo se proto na nádražích obou stranách hranice. Na té české se do oslav zapojila Krásná Lípa a Dolní Poustevna, kde na příchozí po celý den čekala hudba mnoha žánrů, nechyběly ani stánky s občerstvením. Na saské straně hranice byl podobný program přichystán podobný program.

Během jubilejního víkendu pak jezdil mezi Krásnou Lípou a Mikulášovicemi přes Panský historický motorák a na nádraží v Dolní Poustevně si mohli účastníci oslav prohlédnout výstavu mapující dějiny této trati. Výstava bude otevřená ještě několik týdnů.

Snahy o obnovení železnice

Zhruba kilometr dlouhá jednokolejná trať spojující saský Sebnitz s Dolní Poustevnou, bez které by dráha národního parku nemohla fungovat, byla postavena v roce 1905. Osobní a nákladní vlaky po ní jezdily až do konce druhé světové války, kdy byl provoz ukončen a trať mezi těmito dvěma pohraničními městy rozebrána.

Snahy o obnovení železničního spojení mezi Dolní Poustevnou a Sebnitzem sahají do poloviny 90. let. Kvůli finanční náročnosti ale dlouho zůstávalo jen u slov. V roce 2006 podepsaly oba státy společné memorandum, které si dostavbu trati vytklo za cíl. Jenže svému slibu dostála jen česká Správa železniční dopravní cesty, zatímco saská strana dostavbu zhruba 600 metrů dlouhého úseku ke státní hranici dlouho odkládala. Obnovit provoz se tak podařilo až v létě 2014.