Zámek, který má předejít pádu branky na sportovce, zcela sám vymyslel a také vyrobil. „Byl jsem před lety svědkem tragédie, kdy na třináctiletého Lukáše z Plzně spadla na hřišti branka a zabila ho. Byla to velice smutná zkušenost, a tak jsem zkoušel zkonstruovat něco, co by podobné tragédii zabránilo,“ zavzpomínal Hric a dodal, že jeho tehdejší vynález byl složitý a trenéři ho nepoužívali.

„Nedávno jsem ale vymyslel takové dva trny, které branku během minuty zajistí a snadno se instalují. Jsou zamykatelné, aby je nikdo nemohl odnést a celý trn zůstal tam, kde má být,“ popsal svůj vynález student. „Zámek je již vyzkoušený na 85kilovém muži, který se na brance houpal a ta se ani nehnula,“ uzavřel Hric.

Domek pro školáky

Svůj projekt Model domku pro měření termokamerou představila rovněž studentka ZČU Veronika Gabrielová. „Je to pravá zmenšenina baráčku, postavená z opravdových stavebních materiálů. Tento experiment je určen pro žáky prvního a druhého stupně. Uvnitř se rozsvítí žárovka, domek se nahřívá a termokamerou zjišťujeme, kudy uniká teplo,“ prozradila Gabrielová.

Na olympiádě bylo představeno mnoho dalších odborných prací studentů včetně zahraničních. „Přijeli studenti z polského Řešova, Slovenska, Slovinska a dokonce také z Ruska, z Volgogradské univerzity a univerzity ve Vladimiru,“ sdělil spoluorganizátor a vysokoškolský pedagog Jan Krotký.

„Naše republika je typický strojírenský stát a jsme závislí na produkci výrobků s vysokou přidanou hodnotou. Proto potřebujeme lidi, kteří budou vymýšlet propracovanější řešení, abychom nepokračovali v trendu montoven, které tady některými pobídkami vznikly,“ shrnul myšlenku technického vzdělávání Krotký.