S tím, jak firmy znovu posílají lidi na home office, stoupá poptávka po donášce svačin a obědů. „Od konce prázdnin zaznamenáváme v Praze rostoucí zájem o naši rozvozovou službu. Počet objednávek roste hlavně v době obědů, stejně tak narůstá i počet závozů na domácí adresy během pracovních dní,“ říká Marek Picek, manažer sítě bister Bageterie Boulevard. Ta se v posledních letech zaměřila na rozšíření své nabídky rozvozem občerstvení do firem.

Zatímco obchodní galerie v blízkosti velkých kancelářských budov strádají a jejich gastronomická patra se vyprazdňují, internetoví obchodníci rozjíždějí byznys.

„Rohlík Bistro vzniklo z nápadu zachránit českou gastronomii během jarních opatření souvisejících s covid-19. Služba si získala místo ve stálé nabídce našeho online supermarketu,“ popisuje Zdenka Svoboda, mluvčí Rohlík.cz. Firma aktuálně nabízí 40 jídel z různých pražských restaurací.

Na rozdíl od společnosti Dáme jídlo, která rozváží čerstvé pokrmy, Rohlík distribuuje šokově zchlazená jídla. Podobnou nabídku má ve svém Košíku i stejnojmenný internetový supermarket.

Nejde o zásobovací nákupy, ale o bezpečí

Nárůst zákazníků v posledních dnech potvrzují obě firmy. „Počet nákupů významně roste od konce prázdnin, prokazatelně rychleji však začal růst po zpřísnění opatření. Platí přímá úměra mezi opatřeními a zásobováním domácností přes internet. Některé závozové termíny opět začínají být nedostupné,“ říká Tomáš Jeřábek, ředitel Košík.cz

Podle Rohlíku aktuální stav ještě zdaleka nepřipomíná situaci z jara. „Nejedná se o zásobovací nákupy. Pouze o větší zájem zákazníků nakoupit si z bezpečí a pohodlí domova. Na jaře jsme dokázali obsloužit o téměř 30 procent více objednávek,“ vypočítává Svoboda. Kvůli rozmachu on-line nakupování teď Rohlík chystá sklady v Praze i Brně.

Své aktivity rozšiřuje také jednička na trhu v rozvozu pokrmů Dáme jídlo. Právě zahájila spolupráci s maloobchodním řetězcem Tesco. Odlišit se chce rychlým doručením nákupů, které slibuje maximálně do 45 minut.

„Pro rychlé doručení zboží objednaného on-line se ve světě vžil název quick commerce. Věříme, že brzy budeme schopni zákazníkům doručit nejen potraviny,“ říká ředitel Dáme jídlo Filip Fingl. V první fázi bude možné objednávat nákupy z deseti prodejen Tesco Expres.