Dvouplošníky byly zřejmě nejatraktivnější částí bohatého programu. Do vzduchu postupně vzlétl například legendární Antonov An-2, víceúčelový letoun přezdívaný Andula. Nebo žlutá práškovací legenda Čmelák. A také dva stroje Bücker Bü 131 Jungmann, které v dávných dobách sloužily jako cvičné letadlo německé armády a od roku 1935 byl vyráběny i v tehdejším Československu.

"Proletět se ve stroji se sedadly umístěnými za sebou, v otevřeném kokpitu, s kuklou a brýlemi na hlavě, to je kouzelný zážitek," prohlásil Miroslav Drahoš mladší, vlastník dvouplošníku a člen místního klubu označovaníého jak Dračí letka. Dobový dvouplošník vyrobil ve vlastní dílně. Jako desítky dalších.

Den s dračí letkou na travnatém letišti ve Volanově.

Na letiště během dne dorazilo asi čtyřicet strojů. Tradičně například akrobatické letouny nebo stroje pro skupinové létání. Jako každý rok i letos lidé obdivovali repliku sovětského Jakovleva Jak3 pilotovanou Ladislav Ábelem z Trutnova. Jeho ukázku navíc zpestřily pyrotechnické efekty, připomínající například nálet s následným shozením bomby na cíl.

Součástí programu byly také výsadky parašutistů, vyhlídkové lety vrtulníkem, ale také taneční vystoupení, vojenská vozidla, RC letecké modely, a dětský park zábavy.

Desítka trutnovských nadšenců založila ve Volanově letecký klub v roce 1999. Postupně vystavěli vlastní letiště, hangáry a další nezbytné zázemí s klubovnou, záchody a několika pokoji pro přespání. Prvním předsedou klubu byl Václav Malec.