Trať mezi Jičínem a Turnovem je v provozu od října 1903 a svého času byla posledním vystavěným železničním úsekem mezi Hradcem Králové a Turnovem, zároveň to byla i poslední soukromě vlastněná dráha na trase, ačkoliv ji od počátku provozoval stát.

Zdroj: Deník/Kateřina Chládková

Až do roku 1925 ji vlastnila společnost Místní dráha Jičín – Rovensko – Turnov, poté došlo k jejímu zestátnění. Zatímco o dvacet let starší dráha z Ostroměře končila na bývalém jičínském nákladovém nádraží, trať do Turnova začínala na dnešním osobním nádraží o pár desítek metrů vedle. Přestupující cestující proto museli přecházet mezi nádražími.

Expozice obřího železničního modelu, 19. března 2022 v Opavě
VIDEO: Krása modelů. Opavské unikátní obří kolejiště se otevírá veřejnosti

K propojení těchto dvou původních konců nikdy nedošlo, kolejiště obou nádraží byla propojena až v roce 1927, přičemž pro osobní dopravu byla zvolena novější budova dnešního osobního nádraží.