Když už se občané metropole rozhodnou, že si nechají domů dovážet potraviny, objednávají si je přes internet v průměru pětkrát za měsíc. Vyplývá to z údajů, které Pražskému deníku poskytl největší tuzemský online supermarket Rohlik.cz.

Nejaktivnější jsou v tomto ohledu lidé z okrajové městské části Křeslice, ke kterým auto s potravinami zamíří v průměru 7,6krát měsíčně. Naopak nejméně často si nechávají jídlo dovážet zákazníci z Prahy 3 – a to 4,4krát za měsíc.

Obecně platí, že obyvatelé okrajových městských částí jsou k této službě vstřícnější než ti ze samotného centra hlavního města.

„Na periferiích Prahy řada lidí postrádá ve svém bližším okolí obchod s potravinami a nechtějí ztrácet čas přesunem do něj. Mnohé rodiny navíc chození s nákupním košíkem v hypermarketech nepovažují za kvalitní program, spíše je všechny vyčerpává. Raději si celý nákup naklikají na internetu a získaný čas investují do jiných společných aktivit,“ komentuje statistiku Olin Novák, komerční ředitel Rohlik.cz.

Ostatně z dat agentury GfK vyplývá, že průměrný český zákazník stráví nakupováním v kamenných obchodech zhruba osmdesát hodin ročně. Najezdí do nich tisíc kilometrů. A následně z nich v taškách odnosí skoro 1,5 tuny nákupů.