„Zjišťovali jsme důvod, proč nás stát nepodpoří při výstavbě zóny Staré Sedlo. Je zde nejmenší kupní síla, největší nezaměstnanost, a tudíž dost důvodů pro podporu státem. Pídili jsme se proto na Ministerstvu práce a sociálních věcí, v čem je problém," řekl starosta Sokolova Jan Picka.
Jedním z důvodů mohou být nevyjasněné majetkové vztahy.

„Stát chce podporovat zóny ve vlastnictví obcí a krajů a určitě ne ty, které jsou ve vlastnictví soukromých subjektů," vysvětlil Picka. A zde Sokolov zřejmě narazil, protože zóna Staré Sedlo je ve vlastnictví Sokolovské uhelné. Město proto podepsalo s těžaři smlouvu o smlouvě budoucí, ve které by se měl Sokolov stát v budoucnu majitelem pozemků.

Kdy to bude a kolik to bude stát, se však dnes neví… „Se Sokolovskou uhelnou jednáme dlouhodobě. Firma své původní stanovisko pozměnila v tom smyslu, že už je ochotna průmyslovou zónu Staré Sedlo případně a za určitých podmínek Sokolovu odprodat. V případě, že od státu přijde pokyn, že nás bude podporovat, tak poté začneme vyjednávat o ceně, která nyní není stanovena," konstatoval Picka.

Vedení Karlovarského kraje tvrdí, že vláda bude řešit podporu pro průmyslovou zónu na Sokolovsku i nadále. Odesláním dopisu, v němž Karlovarský kraj žádá o zařazení průmyslové zóny ve Starém Sedle na seznam ploch podporovaných z národních programů, pověřila hejtmana krajská tripartita. Už dříve sokolovskou zónu stát vyřadil ze seznamu prioritních ploch, protože nesplnila potřebná kritéria. Tou základní podmínkou je především převedení zóny ze soukromých rukou do vlastnictví města nebo kraje," potvrdila mluvčí kraje Jana Pavlíková.

„Sokolov jedná o možnosti získat tuto plochu od jejího vlastníka, kterým je společnost Sokolovská uhelná, z obou stran je zájem situaci vyřešit. Věřím, že se podaří v budoucnu prosadit tuto lokalitu mezi strategické plochy, protože v souvislosti s útlumem těžby bude na Sokolovsku třeba nabídnout nová pracovní místa," uvedl hejtman Martin Havel.

Průmyslová zóna Staré Sedlo má rozlohu okolo 124 hektarů. V současnosti je připravena pro průmyslovou výrobu a skladování. Oblast má dobré dopravní napojení na páteřní dálnici D6. S hledáním investorů a obsazením zóny by mohla pomoci například agentura CzechInvest.