Varianta prosazovaná náměstkem primátorky pro dopravu Petrem Dolínkem (ČSSD) sestává ze tří částí, které by propojily Troju se Štěrboholy. Podle předběžných odhadů by Blanka II vyšla na 40 miliard korun. Petr Dolínek chce s ražením začít v roce 2023.

„Mou jednoznačnou prioritou je ale dostavba městského okruhu, nikoliv neustálé diskuse o tom," říká jednoznačně. Zároveň se v minulosti už několikrát vyjádřil, že jiné možnosti než Blanka II nejsou. „Za dva roky nikdo nepřinesl jinou variantu. Nikdy nebylo navrženo lepší řešení," uvedl před nedávnem novinářům. Blanka II má kladný posudek EIA, tudíž i „náskok" před jinými variantami, který by ho teprve musely získat.

Duál k porovnání 

V době slov náměstka pro dopravu už ale byla na stole další varianta rozpracovaná Institutem rozvoje a plánování (IPR), kterou nyní prosazuje i Trojkoalice. „Takzvaný Duál byl navržen jako úspornější řešení s cílem urychlit alespoň nějaké řešení pokračování městského okruhu v čase za menší investiční a provozní výdaje. Tedy využít infrastrukturu v území již existující, odstranit kapacitně nejproblémovější místa, jako je ulice Kbelská v Hloubětíně," říká mluvčí IPR Marek Vácha.

Řidiči by tak měli na výběr ze dvou komunikací Povltavskou, Spojovací a druhé části Kbelskou a Průmyslovou. Dopravní experti ale tuto variantu kritizují s vysvětlením, že se obě komunikace zaplní auty a město bude ještě víc zatížené dopravou. Podle Váchy je naopak „Duál" k městu citlivější, například tím, že minimalizuje počet tunelů. Téma městského okruhu zastupitelé města znova otevřou na svém jednání tento týden.