Slavné dřevěné schodiště lednického zámku nebo socha medvěda Bruno v jeskyni Moravského krasu. A víno. I taková lákadla zaujala návštěvníky konference Traverse 2022.

Napříč Jihomoravským krajem v těchto dnech fotí a točí videa na sociální sítě. Od Instagramu přes Twitter, Facebook po TikTok, dorazili i přední youtubeři z různých zemí světa. Od nejmladších devatenáctiletých teenagerů po čtyřiasedmdesátiletou blogerku. „Mnohé z nich překvapilo, jak je Brno živé město. Uchvátil je také Lednicko-valtický areál nebo slavné brněnské vily. Chutná jim místní pivo,“ řekl výkonný ředitel konference Michael Ball.

Mezi účastníky několikadenní akce se objeví například britský novinář a moderátor Gavin Ramjuan, který spolupracuje s BBC, známý youtuber Jan Klaeui nebo spisovatel zaměřující se na muslimskou kulturu Tharik Hussain.

Krásy jižní Moravy influenceři poznávají naplno po skupinkách. Vybírají ze stovek míst. Od oficiálního zahájení akce na hradě Špilberk, přes noční focení hvězd u brněnského planetária a prohlídky městského podzemí po ochutnávky piva, vína a regionální gastronomie. Jihomoravská pobočka Centrály cestovního ruchu navíc připravila výlety po celém regionu včetně historického Znojma či Moravského krasu.

Po stopách Traverse

Cestovatele na sociálních sítích sledují dohromady miliony lidí. „Konference pro světové blogery a influencery je příležitostí předvést naši krásnou zemi a díky digitálnímu obsahu nalákat do Česka víc zahraničních turistů. Na základě předchozích ročníků lze očekávat zásah třiapadesáti milionů uživatelů na Instagramu, Facebooku a Twitteru a až sto padesát milionů impresí. Pokud se to podaří, bude se o nás ve světě ještě daleko více vědět,“ uvedl Jen Herget, ředitel agentury na podporu turismu CzechTourism.

Podle představitelů Brna aktuální trendy v cestování směřují jinam než do přeplněných velkoměst. Cestovatelé hledají autentickou atmosféru, unikátní architekturu či pestrou kulturní nabídku. I proto město na akci vynaložilo 1,8 milionu korun. Další peníze pak instituce jako CzechTourism.

Podle Hergeta se to vyplatí. „Pro srovnání jarní klasická marketingová kampaň s patrně ještě nižším dosahem vyšla na více než třicet milionů korun. Navíc je potřeba přilákat zahraniční turisty, Česku jich chybí asi třetina z doby před covidem,“ sdělil.

Organizátoři však nezapomínají ani na domácí výletníky. „Nově mají možnost vydat se na výlety po stopách účastníků Traverse. Přehled míst, která navštíví, jsme pro ně připravili na zřejmě největším turistickém portálu v Evropě - našem Kudy z nudy,“ dodal ředitel CzechTourism.