Součástí kontrol bude přesné geodetické měření jednotlivých prvků trati, rozchodu kolejí a dalších důležitých součástí. Provedou se také různé údržbářské a servisní zásahy, jako je vyčištění navíjecí komory, údržba dotykových sběračů na vozech a v koncových stanicích, vjezdových vrat stanic, osvětlení tratě a stanic, magnetických snímačů na trati, výměna traťových kladek, vyčištění odvodnění, sanace tratě, nátěry, údržba budov a další. Kromě revize se nacvičuje mj. evakuace cestujících z vozů. Před opětovným otevřením proběhne také důkladný úklid tratě, stanic a vozů.

Lanovka. Ilustrační foto.
Lanovkou do Bohnic

„Chceme být po odstávce ujištěni, že je vše v nejlepším možném stavu a dobře připraveno na náročnou letní sezónu, kdy se lanovka během dne téměř nezastaví,“ uvedl Pavel Kejha, vedoucí provozovny Lanové dráhy Petřín.

Rekordní loňský rok

Od zahájení provozu v červnu 1985 do konce roku 2017 přepravila současná lanová dráha na Petřín 50 183 338 cestujících. Rekordem byl loňský rok, kdy DPP zaznamenal 2 065 974 osob. Vytíženější je během letní sezóny (duben až říjen), kdy v průměru přepraví 200 tisíc cestujících za měsíc.

V Praze jsou zatím tři lanovky
Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

V zimní sezóně to je v průměru 110 tisíc cestujících měsíčně, také proto má během tohoto období lanovka oproti letní sezóně interval o pět minut prodloužený a jezdí každou čtvrt hodinu.

Lanovka na Petřín.
Wi-fi za 2,4 milionů není jen pro lanovku na Petřín, vysvětluje firma

Lanová dráha Újezd – Petřín začala veřejnosti sloužit 25. července 1891. Od  roku 1916 měla 16letou přestávku. Následně sloužila 30 let do roku 1965, kdy rozsáhlé sesuvy půdy trať zničily. Současná lanovka vozí cestující na Petřín a dolů od roku 1985 a od stejné doby je součástí pražské sítě MHD.