Nejdražší letošní akcí bude úprava tratě mezi Nezamyslovou a Ostravskou ulicí. „Vyměníme tam vibrační rohož či betonový panel. Od židovského hřbitova k Táborské je zástavba, takže budeme řešit i hlukové limity. Od tohoto bodu je trať až na Stránskou skálu a do Líšně. Ačkoliv je to největší letošní akce, myslíme si, že se dotkne pouze cestujících městskou hromadnou dopravou. Jinak dopravu neovlivní,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Cena oprav bude 105 milionů.

Výluka se nejvíce dotkne cestujících z jiných částí města do Líšně. „Je to nepříjemné, ale chápu, že jsou opravy potřeba. Podobné akce by ale město i dopravní podnik měly lépe plánovat,“ zmínil líšeňský starosta Břetislav Štefan.



V létě bude obtížná i jízda přes Moravské náměstí. Kromě oprav kolejového trojúhelníku mezi náměstím, Joštovou a Rašínovou a tratí mezi Kolištěm a Rooseveltovou opraví dělníci i zastávky. „Vzniknou tam bezbariérové zastávky a snažíme se také o pilotní projekt chytrých zastávek, kde by si lidé mohli třeba naplánovat trasu či zjistit více informací o dopravě ve městě,“ řekl Havránek. Za opravy podnik zaplatí čtyřiačtyřicet miionů.

Letošní letní opravy tramvajových tratí v Brně
- Největší tramvajové výluky letos v létě čekají Brňany cestující do Líšně. Opravy za 105 milionů odkloní trasu linky číslo 8 a zastaví linku číslo 10.
- Kvůli koordinaci staveb ve městě musel dopravní podnik některé opravy odložit. Trať ve Veveří ulici proto mají začít příští rok na jaře. Na příští rok odložil podnik také opravu kolejového trojúhelníku u Semilassa.

V současné době však žádný z dodavatelů podobnou zastávku nemá. „Snažíme se ale něco podobného momentálně poskládat,“ dodal.

Opravy v centru města Brno-střed vítá. „Kolejiště je potřeba kvůli bezpečnosti provozu udržovat a opravovat, proto jim v principu nebráníme. Práce v letních měsících jsou z našeho pohledu vhodné, protože je v Brně menší provoz, nejsou zde studenti a podobně,“ uvedla mluvčí radnice městské části Kateřina Dobešová.

Další velké i dlouhodobě plánované opravy tratí musel dopravní podnik kvůli možným dopravním komplikacím odsunout. „Naší snahou je, aby byli cestující a obyvatelé města pracemi co nejméně ovlivněny. I proto jsme odložili opravu tramvajové trati ve Veveří, i když je ve velmi špatném stavu. Další rozkopaná ulice by však dopravu zcela paralyzovala,“ vysvětlil Havránek.



Kromě Veveří město poněkolikáté odsunulo také opravu kolejového trojúhelníku u Semilassa. „Samozřejmě chápu, že i tuto trať musí dopravní podnik opravit, ale netěším se na to, protože mi případná uzavírka velmi zkomplikuje cestu do práce,“ řekla Brňačka Michaela Brodská.