Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká Lípa chce nasadit rychlou rotu

Česká Lípa - Město plánuje nasazení vlastních zaměstnanců do ulic. Mají řešit urgentní nedostatky.

30.10.2016
SDÍLEJ:

Česká Lípa.Foto: Deník/Vít Černý

Operativní skupina deseti až patnácti zaměstnanců města by měla v budoucnosti brázdit českolipské ulice a řešit kalamitní stavy a nedostatky v ulicích. Zastupitelstvo České Lípy záměr schválilo při svém posledním zasedání a zároveň zaúkolovalo místostarostu Juraje Ranince vypracováním podrobného plánu.

Myšlenkou znovu zavést městské technické služby se zastupitelstvo zabývá od loňského roku. „Pracovně tomu říkáme rychlá rota," uvádí svůj projekt místostarosta České Lípy Juraj Raninec.

„Pamatuji si, když byla zima a chodníky byly posypané kamínky. Když sníh slezl, trvalo dlouho, než je někdo zametl. Pro všechny, kdo po dlažbě chodili, to bylo velmi nepříjemné," říká starostka České Lípy s tím, že je to jen jeden příklad z mnoha, kdy neflexibilní zadávání urgentních úkolů externí firmě zdržuje řešení problému.

Černé skládky a další nedostatky

Pokud občané narazí již dnes na nějaký nedostatek, mohou ho nahlásit městu skrze aplikaci pro chytré telefony Problem report, kterou naleznete na Google Play i na Apple App store. S tou by měla plánovaná Rychlá rota rovněž spolupracovat.

„Objevují se určité nedostatky, například černé skládky. Když mi je někdo nahlásí, já to předám vedoucí odboru, která následně objednává likvidaci u odborné firmy. To trvá třeba i týden," říká Juraj Raninec s tím, že pokud by město mělo k dispozici plánovanou partu pracovníků, stačilo by zvednout telefon a závada by byla do dvou hodin odstraněna.

Roční mzdové náklady odhaduje Juraj Raninec na zhruba tři a půl milionu korun. Další náklady na technické vybavení budou předmětem studie.

„Na základě zpracovaného návrhu bude zastupitelstvo rozhodovat, zda se záměr bude realizovat," dodává starostka Česká Lípy Romana Žatecká.

Záměr by prozatím neměl mít žádný dopad na rámcovou smlouvu na údržbu městské zeleně. Smlouvu má město uzavřenou s firmou Compaq.

Město Česká Lípa v 90. letech minulého století zrušilo technické služby a přešlo na zajišťování údržby majetku města prostřednictvím smluvních partnerů. Město Česká Lípa nyní udržuje cca 156 ha zeleně prostřednictvím společnosti, která jednou za 4 roky vzejde jako vítěz z vypsané veřejné zakázky. S touto společností je uzavírána rámcová smlouva. Nyní ročně město vydává na údržbu zeleně až 8 milionů korun.

S úrovní prací odvedených současnou firmou není město ani občané příliš spokojeni. „Zákon nám stanovuje jasně, že každá firma, která se do výběrového řízení přihlásila, musí doložit, že má za sebou nějakou praxi, že splňuje kvalifikační předpoklady. Pokud je tato podmínka splněna, rozhoduje dle zákona nejnižší cena," říká Juraj Raninec. Podle jeho slov může město odvedenou práci maximálně reklamovat, což prý s úspěchem činí.

Autor: Jiří Jelínek

30.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
1 5

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT