Most stavbaři zbourali minulý pátek. Jeho technický stav totiž nevyhovoval současným požadavkům. Od roku 1979 musel být stažen ocelovými táhly, navíc byl příliš úzký a nízký. Pod ním přitom vedla silnice první třídy, která je pro kamiony hlavním tahem z Jesenicka na Polsko.
Most byl postaven v roce 1887, na trati do Jeseníku sloužil od zahájení provozu do nynějška. Byl i němým pamětníkem řady historických událostí. Právě pod ním procházel v listopadu 1931 průvod dělníků, kteří se jen o pár desítek metrů dál střetli s policií. Událost vešla do dějin jako Frývaldovská stávka.
Stavbaři nyní na místě zbořeného mostu budují nový polorámový založený na pilotách. Široký má být 6,7 metru, stejná má být i výška pod ním. Za 19,8 milionu korun jej budují Hroší stavby Morava. S výstavbou nového mostu si musí pospíšit: výluka vlaků je naplánována do 8. září.
Změna plánů
Místo mělo být původně pro automobilovou dopravu neprůjezdné a měla být zavedena dlouhá objížďka. Nakonec byla vedle mostu vybudována provizorní komunikace s kyvadlovým provozem řízeným semafory.