Tuto karosu, stejně jako čtyři další vozy, které ulicemi Budějovic vozily pasažéry přes 20 let, vypravil dopravní podnik na poslední jízdu právě v pátek. V součtu zdolaly přes 3,7 milionu kilometrů. Dvě karosy a dva autobusy značky Renault Agora nabídl dopravní podnik zájemcům ke koupi, nejstarší Karosu B741 s evidenčním číslem 127 si ponechá jako historický vůz.

Matyáš Palkovič u dopravního podniku pracuje pět let. Začínal právě na karosách. Kolik kilometrů s nimi najezdil, už nespočítá.

Městská hromadná doprava. Ilustrační foto..
Dopravní podnik posadil za volant i techniky z údržby

„Samozřejmě, že tyto staré vozy nejsou ve srovnání s moderními autobusy komfortní pro řidiče ani cestující. Nemají klimatizaci, sedačky jsou nepohodlné, autobusy jsou hlučné. Ale mají svoje kouzlo. Moji zkušenější kolegové vždy říkali, že si tyhle autobusy uměli v provozu opravit takzvaně na koleni. To už se u moderních vozů stát nemůže,“ srovnával Matyáš Palkovič, který si z budějovických ulic pamatuje ještě legendární Ikarus přezdívaný čabajka. „Ten jsem ale neřídil, to jsem byl ještě malej kluk,“ usmál se.

Motor karosy Matyáš Palkovič naposled vypnul v pátek po desáté hodině dopoledne, kdy u nádraží vysadil cestující na lince 18 a chystal se předat autobus kolegovi. „Dnes jsem s ním ujel 92 kilometrů, užil jsem si to. Kolega se bude moci kochat ještě o trochu víc, má před sebou asi 120 kilometrů,“ počítal Matyáš Palkovič.

Trolejbusy v Českých Budějovicích.
Novodobá třicetiletá éra trolejbusů v Budějovicích. Z města už dvakrát zmizely

Ještě se prošel se prázdnou karosou, pak za sebou zavřel dveře a udělal si fotku na památku. „Snímek s legendou nesmím vynechat,“ loučil se.