„Zhotovitelem stavby ‚D6 Petrohrad - Lubenec, D6 Lubenec - obchvat, II.etapa‘ vybralo ŘSD sdružení EUROVIA CZ a.s, BERGER BOHEMIA a.s., Stavby mostů a.s. za nabídkovou cenu 3 477,5 milionu korun bez DPH. Pokud nebudou podány námitky proti výběru, bude stavba zahájena začátkem července,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

ŘSD má na stavbu pravomocné stavební povolení, v trase dálnice došlo v některých místech ke skrývce ornice pro záchranný archeologický výzkum. S cenou tři a půl miliardy a délkou 12,1 kilometru bude tento úsek mezi Prahou a Karlovými Vary nejdelším a nejdražším, který se postaví.

Dosud tento primát držela část Praha – Pavlov zprovozněná v roce 2008 s délkou 10,4 kilometru a cenou téměř tři miliardy korun.

Zmíněné sdružení firem nyní staví i 9,2 kilometru dlouhý úsek dálnice D6 u Hořesedel ve středních Čechách za 1,9 miliardy a navazující 5,2 km dlouhou část dálnice u Hořoviček za dvě miliardy.

Oba úseky budou zprovozněny v příštím roce.

close Mapa ukazuje, kudy dálnice D6 na jihu Podbořanska povede. info Zdroj: se svolením Ředitelství silnic a dálnic zoom_in Mapa ukazuje, kudy dálnice D6 na jihu Podbořanska povede

Již letos v srpnu se řidičům otevře 6,5 kilometru dlouhá část D6 u Krupé. Tu za 1,5 miliardy staví společnost Metrostav Infrastructure.

Šestnáct mostů 

Na úseku mezi jesenickou křižovatkou a Lubencem na jihu Ústeckého kraje vyroste celkem 170 stavebních objektů včetně šestnácti mostů a dvou protihlukových stěn. Jeden z mostů překlene budoucí přehradu Kryry. Severně od Černčic vznikne mimoúrovňová křižovatka, od které v budoucnu povede nová silnice právě do Kryr.

Původně měl být úsek kratší. Kvůli urychlení stavby obchvatu Lubence v letech 2018 až 2021 se však čtyři kilometry D6 východně od obce z přípravy vypustily a postaví se až teď.

Výstavba dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary běží svižným tempem. V současné době D6 od Prahy končí u Krušovic, rozestavěné jsou obchvaty Hořesedel a Hořoviček.

Za rok tak bude D6 od Prahy hotová k jesenické křižovatce na hranici Středočeského a Ústeckého kraje, po dokončení úseku do Lubence se kompletní čtyřpruh protáhne až k hranicím Ústeckého a Karlovarského kraje. U Lubence je v provozu obchvat a úsek k Bošovu v celkové délce 10 kilometrů.

Čtyři části dálnice na Karlovarsku chce ŘSD stavět v letech 2025 až 2028. Jako první se zřejmě bude stavět osmikilometrový úsek Bošov - Knínice.