Překladiště s kapacitou 900 kontejnerů mělo vyrůst na okraji průmyslové zóny na rozhraní Malešic, Hrdlořez a Hloubětína. Investor chtěl výstavbu zahájit v roce 2023.

Ilustrační foto.
Malešice se nevzdávají. Boj proti překladišti kontejnerů spěje do finále

„Z hlediska výchozí úrovně znečištění ovzduší se nejeví posuzovaný záměr jako přijatelný, a to s ohledem na generovanou těžkou automobilovou dopravu, která je do nadlimitně zatíženého území zaváděna,“ uvedl autor posudku Václav Obluk. Zejména riziko zvýšených hodnot benzo(a)pyrenu v ovzduší posudek hodnotí jako „zvýšené a celospolečensky neakceptovatelné“.

Projekt překladiště nepřináší nic pozitivního

Jako neúnosné vidí také zatížení hlukem z dopravy. „Realizací záměru bude v relativně blízké vzdálenosti od obytné zástavby umístěn nový zdroj hluku a k bezpečnému plnění hygienického limitu hluku pro chráněný venkovní prostor staveb musí být vybudována protihluková stěna, která je v určitém úseku až 8 metrů vysoká. Tato skutečnost sama o sobě napovídá o ne příliš vhodném umístění plánovaného terminálu,“ stojí v posudku.

Doprava v Praze. Ilustrační foto.
Skoro sto tisíc lidí zatěžuje hluk z dopravy. Praha má akční plán snižování

Proti vybudování terminálu opakovaně protestovala Praha 10, nesouhlasily s ním ani Praha 9 a 14. „Projekt překladiště nepřináší nic pozitivního. Jen by prohloubil dlouholeté zejména dopravní problémy v této části Prahy,“ konstatoval Martin Valovič (ODS), místostarosta Prahy 10.

Padnout by mělo téměř 500 stromů

Městská část poukazovala mimo jiné na blízkost stávající obytné zástavby a také na chystaný bytový komplex přímo v lokalitě. Vadilo jí také, že vybudování terminálu by mělo padnou za oběť téměř pět stovek stromů.

Premiér Andrej Babiš (ANO)
Babiš slíbil dalších 15 tisíc pro OSVČ. Ti ale čekají netrpělivě na prvních 25

Zástupci hlavního města při veřejném projednání plánu loni v prosinci doporučili investorovi, aby předložil variantu takzvaného centra city logistiky, kdy by se zboží z vagónů překládalo jen do dodávek a pouze za účelem zásobování metropole. Záměr přitom počítal s rozvozem do skladových areálů za Prahou.

Překladiště kontejnerů pro kamionovou a železniční dopravu společnosti Metrans

Rail Cargo Group původně provozovala překladiště na nákladovém nádraží Žižkov. Před pěti lety ho provizorně přesunula do Mělníka.