Ve Štramberku po příjezdu vlaku představili herci štramberského amatérského divadla scénku, která připomněla vznik této trati, scénky se zúčastnili také starostka Štramberka Andrea Hlávková a starosta Studénky Libor Slavík, oba v dobovém oblečení. Toto představení mohli lidé vidět rovněž ve Studénce a pak v obou městech i odpoledne.

Dukát knížete Karla Egona Fürstenberka.
FOTO: V pražské aukci je zlato z největšího zlatého pokladu nalezeného v Evropě

Návštěvníci akce také měli možnost zhlédnout v nádražní budově výstavu fotografií k trati a vápencovému průmyslu ve Štramberku. Vlak, který původně vyjel z Veřovic, ze Štramberku pokračoval přes Kopřivnici, Příbor a Skotnici. Před nádražím ve Studénce bylo, podobně jako ve Štramberku, několik stánků, jeden z nich propagoval místní Vagonářské muzeum.

Poté, co vlak dojel do Studénky, herci představující aktéry, kteří se zasloužili o vznik tratě, včetně starostky Hlávkové a starosty Slavíka, odešli na krátké občerstvení. „V jedenáct hodin se tady uskuteční divadelní představení,“ upozornil přítomné Libor Slavík.

Vzpomínka na minulost

Mezitím obsluha vlaku odpojila lokomotivu kvůli „přepřahu“. Akci sledovaly fotily a natáčely desítky lidí. „Kdysi jsem s takovou lokomotivou jezdívala denně do práce. Večer, když jela, tak z toho vždycky sršely jiskry. Ale to už dnešní generace neznají,“ povzdechla si nostalgicky jedna z žen sledující kouřící lokomotivu, která se pomalu přibližovala zpět k soupravě vagónů. V té době už pro zlepšení nálady před nádražní budovou vyhrával tamburašský soubor Brač Studénka.

Dronfest – setkání profesionálů i nadšenců v bezpilotním létání. V areálu v plzeňské Cukrovarské ulici byly k vidění ukázky nejmodernějších technologií, trendy v bezpilotním létání, FPV závody, přednášky. Letos poprvé vše přenášeno i on-line.
FOTO: Plzeň ovládly bezpilotní letouny. Vojáci předvedli drony z afghánské mise

Lukáš Kubát, tiskový mluvčí Českých drah v tiskové zprávě k výročí trati uvedl, že hlavním důvodem pro výstavbu trati bylo zabezpečit zvýšenou poptávku po kvalitním vápenci těženém ve Štramberku.

„Jedná se o jednokolejnou železniční trať, která vede malebnou krajinou Přírodního parku Podbeskydí. Zajímavostí je, že trať byla ve dvou úsecích přeložena do nové polohy. Nejdříve došlo v roce 1959 k přeložení tratě v úseku Studénka – Sedlnice, a to v souvislosti s výstavbou Letiště Leoše Janáčka Ostrava. V roce 1979 pak byl v rámci výstavby továrny Tatra přeložen úsek tratě Příbor – Kopřivnice zastávka,“ upřesnil Lukáš Kubát.