O zachování rozsahu jízdních řádů se pak na sklonku pracovního týdne hovořilo také na jednání dopravního výboru magistrátu. Opoziční zastupitel Karel Březina (ČSSD) zde upozornil, že i nadále platí uzavřená smlouva z konce loňského roku. Ta počítá s tím, že město objednává na rok 2010 o 5,3 procenta dopravních výkonů MHD méně.

Politické proklamace

„Jak je tedy možné, že tvrdíte, že se nic omezovat nebude, když na zachování současného provozu není dostatek peněz,“ konstatoval Březina. Ten připomněl, že vedení města, konkrétně primátor při schvalování rozpočtu tvrdil, že je rozsah dopravy nutné upravit a bude to znamenat omezování a nyní zcela otočil svůj záměr. „Trhání papíru považuji za politické proklamace,“ okomentoval Březina gesto primátora z počátku týdne.

Radní pro oblast dopravy a také ředitel Ropidu Pavel Procházka pak shodně reagovali na námitku Karla Březiny. „Bude nutné uzavřít dodatek smlouvy, který vše ošetří a rozsah dopravy o zmíněná procenta navýší,“ řekl Procházka. „Samozřejmě to bude znamenat, že si bude město muset sáhnout do vlastních kapes,“ připustil radní Šteiner.