Do píseckého kulturního domu už dorazily mince se Švejkem, které budou dostávat návštěvníci slavností.

Písecký deník je na Facebooku. Klikněte ZDE!

„Lidé, kteří si již koupili vstupenky, si tak mohou přijít pro pamětní mince na místa, kde se prodávají vstupenky v předprodeji, tedy Divadlo Fráni Šrámka, kino Portyč a kulturní dům,“ uvedla Iveta Hodoušová z pořádajícího Centra kultury Písek. Vstupenky letos podražily, v předprodeji budou lístky za 70 korun, na místě 100 korun, v minulém roce byly za 50 korun.

Lidé mohou lístky koupit v recepci kulturního domu od pondělí do pátku od 8 do 16 hodin a při večerních představeních, pak také v pokladně Divadla Fráni Šrámka od pondělí do pátku od 15 do 18 hodin a při večerních představeních. Kino Portyč prodává lístky denně a také o víkendu od 16.30 do 20 hodin. Lístky budou platit i na doprovodné akce v letním kině, Divadle Pod čarou, Divadelní kavárně a Prácheňském muzeu.

Pořadatelé už začali také propagovat slavnosti pomocí spotu v regionálních rádiích. Spot má dvě verze, jedna je kratší, delší má třicet vteřin. „Od 5. června začneme vysílat delší verzi,“ informovala Hodoušová.

Autorem upoutávky je Miloslav Nedomlel. Je rád, že tématem slavností je právě Švejk. „Švejk k Písku a okolí neodmyslitelně patří. Inspirace k vytvoření reklamních spotů pro letošní slavnosti bylo dost. Vždyť kdo by neznal Haškova Švejka i ve filmovém podání úžasného Rudolfa Hrušínského. Navíc Jaroslav Hašek je se Švejkem českým klenotem stejně jako Franz Kafka nebo třeba Jára Cimrman,“ říká Nedomlel.

Stejně jako svá ostatní díla i toto vyráběl v noci.

„Od úpravy a střihu jednotlivých hlasů přes celkovou mixáž až po finální mastering trvala studiová práce na výrobě spotu zhruba jednu noc. Já patřím k sovám, tudíž nejraději pracuji v noci. Do doby práce na spotu ovšem nepočítám dobu pro návrhy a schvalování textů,“ říká Nedomlel. Tvorbě se věnuje profesionálně, na svém kontě má už stovky podobných děl.

„Výrobě zvukových i obrazových reklamních spotů se profesionálně věnuji již dvanáct let. Počet dnes nejspíš už přesáhl tisícovku,“ počítá Nedomlel.
Při tvorbě zatím posledního spotu vsadil na osvědčená jména.

„Z mnoha hlasů, které při výrobě používám, jsem nyní vsadil na osvědčenou kombinaci Tomáš Borovička, Jirka Klokočka a Šárka Klokočková,“ poznamenává Nedomlel.