Firma nikdy nezveřejnila přesné náklady na stavbu. Podle vyjádření mluvčí Škody Auto Gabriely Slabihoudkové se jednalo o „celkovou investici v řádech desítek milionů eur.“

Budovu navrhlo rakouské architektonické studio ATP, které už má se stavbami podobného zaměření zkušenosti. Sídlo se skládá ze čtyř bloků, které nabízejí v pěti podlažích plochu 44 tisíc metrů čtverečních.

Výstavba nového sídla společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyšla na desítky milionů eur. | Video: Škoda Auto

Celkem v nich najdou místo až dva tisíce lidí, k dispozici je i závodní restaurace pro 400 strávníků nebo podzemní garáže pro 300 aut. Bez zajímavosti není ani fakt, že téměř polovina parkovacích míst je opatřena elektronabíječkou.

Zaměřeno na ekologii

Ekologie je obecně hlavním mottem celé stavby. Budova je vybavena fotovoltaickou elektrárnou s 222 panely s výkonem 100 kW. Zahrnuty jsou také technické inovace výrazně snižující spotřebu energie. Například osvětlení pomocí zdrojů LED spolu s inteligentními světelnými senzory sníží spotřebu energie o polovinu ve srovnání s dosavadními zářivkami.

Budova také zachycuje dešťovou vodu, kterou využívá na zalévání velkého množství zeleně v samotném areálu, včetně velké terasy pro zaměstnance v prvním patře.

Důležitá čísla 

  • na základní kámen bylo poklepáno v roce 2022
  • budova ve tvaru písmene L je dlouhá 150 metrů, na šířku měří 55 metrů
  • při výstavbě spotřebovali stavbaři Metrostavu 26 tisíc kubíků betonu, tři tisíce tun betonářské oceli, 22 tisíc metrů čtverečních sádrokartonu a čtyři tisíce metrů čtverečních prosklených příček
  • budova pojme až dva tisíce zaměstnanců, přesto je uvnitř jen 1 500 míst, která budou pracovníci sdílet