S opravami mostu ve Velkých Němčicích začnou silničáři v květnu, skončí v prosinci. „Možná tam bude krátkodobé omezení, ale cokoli se zvelebí, je do budoucna plus. Most už opravu potřeboval,“ řekl Prokeš.
Jihomoravský kraj letos plánuje dokončit opravy šesti mostů ve velmi špatném nebo havarijním stavu za šestatřicet milionů korun. „Kromě Velkých Němčic se jedná o mosty na silnici druhé třídy přes Podomský potok a v Dolních Kounicích, na silnici třetí třídy v Bratčicích přes Lejtnu, v Syrovicích přes náhon a v Bučovicích,“ vyjmenovala stavby na Vyškovsku a Brněnsku krajská mluvčí Monika Brindzáková.

Jihomoravský kraj má ve správě celkem 1444 mostů, za poslední čtyři roky se podařilo snížit počet těch v havarijním stavu z třiatřiceti na sedmnáct. „Rozhodně to neznamená, že jsou na spadnutí. Cílem je, abychom v kraji neměli žádný most v havarijním stavu,“ podotkl náměstek hejtmana Roman Hanák.
V loňském roce zrekonstruovali silničáři tři v nejhorší kategorii: v Moravských Bránicích a u Vlasatic na Brněnsku i v Podomí na Vyškovsku.
Počet havarijních mostů se v kraji na čas snížil na čtrnáct. Do této kategorie ale v roce 2019 přešly další tři konstrukce. „V Žatčanech na Brněnsku a pak dvě u Drnholce a Brodu nad Dyjí na Břeclavsku, které je nutné připravit na silné zatížení při objízdných trasách v souvislosti s rekonstrukcí mostu na I/52 u Pasohlávek na Brněnsku,“ zmínila Brindzáková.

Nově opravený most si pochvalují třeba obyvatelé Vlasatic na Brněnsku. „Nachází se na nejvyužívanější silnici ve směru na Pohořelice a Brno. Naštěstí jej opravili včas, výraznější problémy jsme nepociťovali,“ poznamenal starosta Pavel Procházka.
Další havarijní most plánují silničáři opravit, pokud kraji schválí dotaci na stavbu průtahu Tetčic na Brněnsku. „Na opravy mostů čerpáme dotace především z Evropské unie,“ připustil Hanák.
Představitelé kraje spolupracují i s Centrem dopravního výzkumu. „Podnikli jsme bezpečnostní inspekce všech silnic druhých tříd v kraji,“ sdělila už dřív za centrum Veronika Valentová.
