Přestože silničáři nejhorší úseky objízdné trasy opravili, lidé z dotčených obcí se obávají, že silnice devět měsíců trvající nápor aut nevydrží.

Ilustrační foto
Ve Vranovicích a okolí bojují za zachování spojů. Petici podepsalo šest set lidí

„Za i před mosty se dělala provizoria. Od Novosedel k Drnholci jsme opravoval asi 2,5 kilometru dlouhý úsek. Od Nové Vsi na Drnholec se pak asi v délce tří kilometrů dělala vozovka nová. Přímo v Drnholci se pak opravoval nejhorší, asi stometrový, úsek,“ vyjmenoval vedoucí břeclavské správy silnic Ladislav Hádlík.

První nápor aut by podle něj silnice měly vydržet. „Jsme domluvení se společností Eurovia, která opravy provádí, že bude připravená aktuální poruchy okamžitě řešit,“ ubezpečil Hádlík s tím, že do konce tohoto týdne silničáři ještě přes spuštěním objížděk trasy monitorují.

Ilustrační foto.
Provoz na trati mezi Zaječím a Šakvicemi zkomplikovala porucha

V dotčených obcích dojde i k řadě bezpečnostních opatření. Například u základní školy v Březí přibyl semafor. Do Vinohradnické zase nebudou moci vjet nákladní auta nad tři a půl tuny.

Dojde i ke snížení nejvyšší povolené rychlosti. A to ve všech obcích. „Po celé objízdné trase bude snížená na třicet kilometrů v hodině. U nás přibude u hasičské zbrojnice a zdravotního střediska i zákaz zastavení,“ zmínil drnholecký starosta Jan Ivičič.

Vojenský most, takzvaný mamut, u Drnholce.
Pojede přes nás polovina Polska a všichni do Alp, děsí lidi zprovoznění Mamuta

Provoz bude z rychlostní silnice D52 ve směru z Brna do Mikulova svedený přes Novou Ves, Drnholec, Dobré Pole a Březí. Opačný směr povede přes Dolní Dunajovice, Brod nad Dyjí a Novou Ves. Silničáři počítají se zachováním obousměrného provozu.