Most, který je prakticky jedinou takovou dopravní stavbou v celé délce přehradního jezera, měli mostaři znovuotevřít už na sklonku listopadu. Objevily se však potíže, které nabouraly harmonogram o zhruba tři týdny a práce také o něco prodražily. Investor, Středočeský kraj za práce zaplatil o něco více, než původně předpokládaných 50 milionů korun.

„Zjistilo se, že předpínací výztuž, která drží most ve správné výšce, nebyla v původní dokumentaci úplně přesně zakreslena, proto muselo dojít ke změně tvaru odvodňovačů a to si vyžádalo zdržení," uvedl Stanislav Pohůnek, mostní technik z benešovské pobočky Krajské správy a údržby silnic.

Přesto mostař hodnotí opravu jako velice zdařilou. Už také proto, že cíle, které si mostaři před zahájením prací kladli, byly splněny. Most je totiž ve stavu, který odpovídá současným náročným požadavkům.

Výměna vrchní části mostu

Mostaři za necelého půlroku vyměnili celou vrchní část mostu. Konkrétně mostní římsy, odfrézovali starou poškozenou vozovku a už nefunkční hydroizolaci nahradili novou. „Navíc jsme ještě repasovali ložiska mostu, což můžeme sice zahrnout do běžné údržby, ale lze provést jen s tím, že se odbourá celý mostní svršek," připomněl mostař Stanislav Pohunek.

Kromě vozovky jsou nyní zcela nové také zábradlí, svodidla a mostní závěry. Tyhle jakési velké ocelové zuby v rovině vozovky pomáhají vykrývat mezeru mezi krajovými částmi mostu a mostovkou při tom, když se most vlivem tepla roztahuje.

Želivské vodě, kterou pije přes milion lidí v Praze a okolí, pomůže zase nový odlučovač ropných látek. Přes něj proteče veškerá voda, která na most naprší.

Čtěte také: Mělník nepustí na starý most nákladní automobily