Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na kole do práce. Ale jízda v pražském provozu je nebezpečná, tvrdí cyklisté

Že Pražané zvolí pro cestu do práce jako dopravní prostředek kolo, není úplně obvyklé. Před autem vede o pár procent městská hromadná doprava, skoro třicet procent lidí chodí pěšky. Podíl cyklistické dopravy v Praze je pouze 1,7 procenta. Důvodem je nejspíš to, že běžný provoz je v sedle jízdní kola nebezpečný.

13.6.2018
SDÍLEJ:

Cyklista.Foto: Archiv VLP / Šťastný Vladimír

Tyto závěry vyplynuly z periodického průzkumu, který zpracovala firma GfK ve spolupráci s technickou správou komunikací (TSK). Sběr dat probíhal v říjnu loňského roku na reprezentativním vzorku 1002 obyvatel metropole ve věku 15 až 69 let.

Zaměstnanci obou zadávacích organizací se navíc zapojili do akce "Do práce na kole", kdy dohromady teměř třicet pracovníků našlapalo přes pět tisíc kilometrů tak, aby podpořilo zdraví životní styl a motivovalo ostatní k bezmotorově dopravě za prací.

"Pro 36 procent cest Pražané využívají městskou hromadnou dopravu. Sedmadvacet procent cest obyvatelé Prahy vykonají pěšky a pro 33 procent cest použijí automobil," píše se v tiskové zprávě s tím, že podíl MHD je vyšší u cest do práce. Navíc za zaměstnáním jezdí lidé z Prahy nejčastěji autem sami bez spolujezdců.

Výzkum se ptal respondentů také na tyto otázky: Jak je na tom s cyklistikou Praha a jak se na ni dívají její obyvatelé? Jsou tomuto sportu nakloněni, nebo by raději peníze investované do cyklostezek vložili jinam?

A z odpovědí se vytvořil závěr, že necelá dvě procenta podílu cyklistické dopravy v týdnu včetně víkendů jsou ve srovnání se světem málo. "Podle průzkumu GfK byl v letech 2002 až 2012 zaznamenán postupný nárůst podílu Pražanů jezdících alespoň někdy na kole. Mezi roky 2012 a 2015 nárůst ustal a naopak mírný nárůst pražských cyklistů byl zaregistrován v loňském roce," řekla Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK.

Hlavní je, že jízdu v běžném provozu považuje za nebezpečnou polovina cyklistů a tři čtvrtiny potenciálních cyklistů. Přitom kvalita povrchů, značení a vedení cyklostras byly hodnoceny kladně. Jenže cyklistům vadí například špatné podmínky pro uložení kol u firem a škol. Lidé na kolech navíc v polovině případů nejsou oblíbeni u motoristů. Podle nich by cyklisté měli jezdit jen po stezkách. Pětina Pražanů by místo výstavby cyklostezek investovala do oprav a stavby silnic pro auta.

Ne každý má pro cyklistiku v Praze pochopení. Polovina motoristů v Praze si myslí, že by cyklisté měli jezdit jen po stezkách a pětina by raději než do cykloinfrastruktury investovala do oprav a stavby silnic pro auta.

Autor: Michael Bereň

13.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Cestovní ruch a hotelnictví - Pokojskou 26 000 Kč

Pokojskou pro apartmány hledáme na P-3. Flexibilní prac. doba. Odměna 26.000 Kč. Tel. odpol.

Služby - Ruční mytí aut 30 000 Kč

Hledáme nové zaměstnance do zavedeného provozu ruční myčky v obchodním centru. Práce v centru Prahy, přátelský kolektiv, nadstandardní ohodnocení.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Ostatní odborní pracovníci ve 18 000 Kč

Odborní pracovníci v oblasti oční optiky Optik/Optička - Náchod. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Jsme Vaše optika, stabilní a zároveň dynamicky se rozvíjející česká společnost. Stavíme na rodinných hodnotách a osobním lidském přístupu k našim pracovníkům a klientům na všech našich stávajících 50ti pobočkách v České republice. , , Optik / Optička, , Požadujeme:, , • Vzdělání v oboru oční optik nebo adekvátní praxi, • Komunikativnost, vstřícnost, spolehlivost , • Příjemné a milé vystupování, , Pracovní náplň:, , • Spolupráce s optometristou a řešení široké škály klientských případů, • Zodpovědnost za celkový chod prodejny, • Poskytování poradenství zákazníkům, • Prodej brýlí, kontaktních čoček a jiných optických pomůcek, , Nabízíme:, , • Silné zázemí stabilní české společnosti, • Práci od pondělí do pátku - víkendy a večery patří Vám a Vaším blízkým, • Velkou podporu na počátku spolupráce, • Unikátní interní vzdělávací a rozvojový program, • Zajímavou práci v příjemném a moderním prostředí prodejny, • Zaměstnanecké benefity a každoroční přehodnocení mzdy dle dosažených výsledků. Pracoviště: Náchod, . Informace: Veronika Pokorná, .

Gastronomie - Pomocnice na mytí nádobí 110 Kč

Hledáme paní na úklid kuchyně, obsluha myčky, úklid stolů, mytí podlahy. Může být cizí národnosti, ale musí hovořit a rozumět česky. Pouze brigádně, ale možnost se domluvit na druhu směn - dny, hodiny- cokoliv.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vteřiny dne 25. června 2018

Kabinet i s Pochem, hádání o uprchlickou loď a deportace bez soudu: Vteřiny dne

Pyrotechnici vyčistili už sto padesát hektarů Bořího lesa mezi Valticemi a Břeclaví. Začala pátá etapa průzkumu.
14

Stokilová raketa. Čištění Bořího lesa? Pyrotechnici nacházejí čím dál víc munice

Harley-Davidson chce přesunout část výroby mimo USA. Kvůli odvetným clům EU

Americké motorky Harley-Davidson mířící na evropský trh by se už nemusely vyrábět ve Spojených státech. Firma plánuje přesunout část své výroby mimo USA, aby se vyhnula tarifům, které na jejich dovoz zavedla EU jako odvetné opatření na zavední cel na ocel a hliník americkým prezidentem Donaldem Trumpem.  

Knihovna Václava Havla zůstane v Ostrovní. Ústavní soud zamítl Bakalovu stížnost

Už v roce 2011 si umínil podnikatel Zdeněk Bakala, který je v nemilosti prezidenta Miloše Zemana, že Knihovnu Václava Havla inspirovanou první českou hlavou státu přesune blíž Pražskému hradu. Jenže letitý spor o rekonstrukci domu na Loretánském náměstí stále nekončí.

Dětské fotbalisty uvěznila v jeskyni voda, podle záchranářů by mohli být naživu

Thajští záchranáři již třetí den pátrají po 12 chlapcích z fotbalového týmu, kteří uvázli v jeskyni na severu Thajska. V jeskyni je uvěznila přívalová vlna, která po silných deštích zaplavila vchod. Podle záchranářů mohou být mladíci stále naživu.

Metro D bez řidiče? Nutná je změna zákona. Vláda v demisi ji nejspíš podpoří

Původně se mluvilo o tom, že linka D pražského metra by se otevřela už v tomto roce. Ale ve skutečnosti teprve probíhají přípravy na stavbu nové - "modré" - trasy metra. Hlavní město plánuje na déčku využít vlakové soupravy bez řidiče. K tomu je však nutná legislativní úprava.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT