Ministerstvo kultury už rozhodlo, že  most není památkou a pražští politici se dohadují, co s Libeňským souměstím bude dál. „V případě, že nenastanou žádné technické komplikace, vrátíme provoz tramvají na most od začátku ranního provozu 3. března. Je důležité opět propojit Prahu 7 a 8," uvedl médiím náměstek Petr Dolínek. Automobilová doprava by se na  most měla vrátit později.

Libeňský most.
Libeňský most památkou nebude. Spory o jeho budoucnost pokračují

Rekonstrukce nebo stavba nového mostu

TSK nyní nechává podepřít ty části mostu, které jsou v nejhorším stavu. Po dokončení prací a návratu MHD na most vznikne expertní skupina, která bude řešit situaci pražských mostů.

Politici se neshodují, zda most opravit, nebo postavit nový. Mezi zastánce nové stavby patří pražská primátorka Adriana Krnáčová, či starosta Prahy 8 Roman Petrus. Oba považují takovouto variantu za ekonomicky výhodnější. Naproti tomu rekonstrukci stávajícího mostu propaguje starosta Prahy 7 Jan Čižinský a místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Libeňský most.
Verdikt ministerstva kultury. Libeňský most není památkou

Komplexní rekonstrukce i výstavba nového mostu vyjdou podle odborníků na stejnou částku (550 až 600 milionů). Praha přitom již v minulosti plánovala postavit nový most na současných pilířích, přičemž ten starý měl být zbourán. TSK tehdy předpokládala náklady asi 350 milionů korun. Odborníci ale tuto variantu odmítli kvůli špatnému stavu pilířů.

Uzavření Libeňského mostu 19.ledna.
Měl by se Libeňský most zbourat a postavit nový?