Založili sbírku, na kterou může kdokoli finančně přispět přes internet. Transparentní účet 131-2156830237/0100 byl založen 29. ledna a za osm dní je na něm částka bezmála 600 tisíc korun. Podle Jiřího Streita, předsedy bohumínské pobočky federace strojvůdců, bude účet funkční do konce března. „Chceme takto rodině mladého kolegy alespoň finančně trochu ulevit. Za solidaritu jsme moc vděčni,“ řekl Deníku Jiří Streit.

Jak na svých stránkách oznámily České dráhy, také ony poskytnou rodině zemřelého zaměstnance finanční podporu. A to z Nadačního fondu Skupiny Českých drah.

Srdcař a nadšenec

Podle kolegů byl Dalibor na první pohled klidný a zádumčivý, ale opak byl pravdou. „Byl to ambiciózní, skvělý, chytrý kluk, navíc vysokoškolsky vzdělaný, který si v loňském roce splnil svůj klukovský sen - jezdit na linkách dálkové dopravy. Je ho škoda,“ nešetří slovy chvály Jiří Streit. Dodal, že vlaky i autobusy byly Daliborovou celoživotní vášní. Měl rád i historické vozy a lokomotivy, rád sdílel fotografie z historických jízd, různých výstav a veletrhů.

Co vedlo k tragické nehodě na železničním přejezdu?

Dolní Lutyně, Karvinsko, likvidování následků tragické srážky vlaku a kamionu, 25. ledna 2024.
Tragédie na Karvinsku: Souprava na přejezdu uvízla kvůli náspu, říká šéf firmy

Jiří Streit také připomněl, že mladý strojvůdce z Karviné zemřel kvůli nešťastné shodě okolností – v den, kdy se Expres Ostravan, který řídil, na přejezdu v Dolní Lutyni nedaleko farmy Bezdínek srazil s valníkem naloženým vrtnou soupravou, neměl mít 30letý Dalibor Ž. vůbec službu. Jen zaskakoval za kolegu, který si vzal dovolenou. „Navíc se měl v Bohumíně střídat, takže mu do cíle chybělo jen několik málo kilometrů,“ popsal šéf bohumínské pobočky federace strojvůdců.

Nehoda nemusela stát

Strojvedoucí se shodují, že takové neštěstí na přejezdu u Bezdínku se nemuselo stát. O tom, že toto místo je problémové, se vědělo a mluvilo několik let. Někteří lidé, kteří bydlí nedaleko přejezdu, potvrdili, že občas slýchávali, jak auta kvůli zvlněnému povrchu škrtají podvozkem o asfalt. Ovšem nikdo si oficiálně nestěžoval.

Bezprostředně po nehodě upozornil na špatný profil železničního přejezdu v Dolní Lutyni provozní ředitel Martin Skácel z dopravní firmy Spro, jejíž kamion vrtnou soupravu na farmu Bezdínek vezl. Tvrdil také, že na špatný profil tohoto přejezdu byly stížnosti už dříve. Mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda ČTK řekl, že žádné stížnosti v souvislosti s přejezdem nezaznamenali. Při nehodě zemřel strojvedoucí, 20 cestujících utrpělo zranění.