Předchozí
1 z 6
Další

Reportér Ústeckého deníku se už v minulém týdnu pokoušel od magistrátu získat vyjádření na současný stav některých zanedbaných vozovek a možných rekonstrukcí těchto úseků. Odpovědi se ale od odboru dopravy stále nedočkal. Pětice níže zmíněných silnic zdaleka není jedinými, kde si lidé nedobrovolně ničí auta.

Napište nám do komentářů pod článek nebo na mail ustecky@denik.cz, které další silnice by potřebovaly opravit.

Drážďanská ulice v Krásném BřezněDrážďanská ulice v Krásném BřezněZdroj: Deník/Jan Pechánek

Drážďanská ulice

Stačí jen sledovat, jak to s projíždějícími auty hází ze strany na stranu a nahoru dolů. Punc nejhorší silnice v Ústí nad Labem podle Ústeckého deníku patří Drážďanské ulici v Krásném Březně. Vede od Přístavní ulice pod Mariánskou skálou, kolem zoologické zahrady až k místnímu zámku. Pokud máte své auto opravdu rádi, tomuto místu se raději vyhněte. Zdejší dvoukilometrová silnice patří k nejproblematičtějším ve městě, jezdí tudy téměř všechny trolejbusy ve směru do Krásného Března a Neštěmic. „V trolejbuse to vámi hází a poskakuje, je to znát,“ popsala mladá žena na zastávce Vojanova. Podobně reagovali i další lidé.

Světlo na konci tunelu v tomto případě ovšem existuje, cesta se v budoucnosti dočká rekonstrukce. Alespoň tedy podle magistrátu, v místě nechává provést geotechnický průzkum, který podrobně ukáže celkový stav komunikace. To je první krok k tomu, aby vznikla projektová dokumentace. Hrubý odhad zahájení stavebních prací je rok 2026, silnice tak bude ještě nějakou dobu trápit řidiče i cestující MHD. Pokud si v její blízkosti otevřete autoservis, půjde o geniální obchodní tah.

Po tomhle na Střekově musejí řidiči jezdit. Snímky pocházejí z Žukovovy a Novoveské ulice. Novoveská se rekonstrukce nedočká kvůli jedinému vlastníkovy pozemků, který malou část, která je kvůli tomu potřeba, nechtěl městu prodat.Po tomhle na Střekově musejí řidiči jezdit. Snímky pocházejí z Žukovovy ulice. Zdroj: Deník/Janni Vorlíček

Žukovova ulice na Střekově

Otevřená rána na tváři Střekova. To je pro mnohé zdejší obyvatele desítky let devastovaná silnice v Žukovově ulici. Ta vede skrz areál bývalé Setuzy na Novosedlické náměstí. Mezi řidiči má pověst rozkopaného tankodromu. „Člověk se po té silnici musí projet, aby zjistil, v jakém je stavu. Cesta je totálně rozmlácená, díry ani spočítat nelze a zákaz kamionů se stejně nerespektuje,“ přiblížil každodenní trable Střekovanů jeden z místních řidičů, který si nepřál být jmenován.

O rekonstrukci se hovoří řadu let, sami čelní představitelé města vidí stav Žukovovy ulice jako obrovský problém. Podle vyjádření magistrátu bude stavba zahájena nejdříve v roce 2025. Trnem v oku na Střekově je i ulice Novoveská. Nachází se na nestabilním svahu, průzkum potvrdil nutnost rekonstrukce. Nakonec ji ale město nemůže provést kompletně, protože někteří vlastníci přilehlých pozemků nesouhlasili s jejich dočasným záborem.

Kruhový objezd na KlíšiKruhový objezd na KlíšiZdroj: Deník/Jan Pechánek

Kruhový objezd na Klíši

Šestici ulic na Klíši propojuje kruhový objezd, jehož povrch tvoří dlažební kostky. Problém je, že některá místa v blízkém okolí křižovatky jsou zvlněná a nerovná natolik, že se cesta autem stává skoro adrenalinovým zážitkem. Nejhorší je situace u přechodu pro pěší v ulici Klíšská. Křižovatka prošla částečnou rekonstrukcí v roce 2019, vyměněny byly povrchy některých komunikací, betonovou zámkovou dlažbu nahradily žulové kostky. Nadále je však cesta přes „klíšský kruháč“ dost nepohodlná a rozčiluje se nad ní mnoho řidičů. Na špatném stavu silnice se podepisuje velká vytíženost křižovatky a účast vozidel městské hromadné dopravy. Nekomfortní je také přilehlá Palachova ulice vedoucí z Klíše do centra podél městských sadů.

Okružní ulice u KauflanduOkružní ulice u KauflanduZdroj: Deník/Jan Pechánek

Okružní ulice u Kauflandu

Špatný vtip. Takovou asociaci v řidičích vyvolává jízda Okružní ulicí hned nad Kauflandem u stejnojmenné zastávky městské hromadné dopravy. V zanedbaném stavu je zhruba dvousetmetrový úsek plný děr a záplat. „Do Kauflandu jezdím nakupovat pravidelně a tenhle vlastně docela malý úsek je šílený. Je to tu samá díra, záplaty neplní svůj účel, spíš naopak. Je to takové krásně ústecké,“ mávl rukou jeden z řidičů mířících do supermarketu.

U koleje UJEP na Klíši začíná Jateční ulice a pokračuje do Předlic.U koleje UJEP na Klíši začíná Jateční ulice a pokračuje do Předlic.Zdroj: Se souhlasem UJEP

Jateční ulice mezi Klíší a Předlicemi

Pokud si zakoupíte do auta kávu s tím, že si ji během jízdy bez újmy vychutnáte, nejezděte Jateční ulicí z Klíše kolem gymnázia do Předlic. Necelý dvoukilometrový úsek se táhne od pivnice Tipka až k sídlu dopravního podniku a nerovností všeho druhu je na něm více než rovných ploch. Místo lze nazvat průmyslovou zónou. Nepatří tak k nejvytíženějším, často se v něm učí jezdit v provozu třeba absolventi autoškoly. Ti tak v prvním momentu, kdy usednou za volant vidí, co je v budoucnu čeká. Hororovou jízdu umocňuje i několik železničních přejezdů.