Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největší hromadná nehoda na D1 má jediný rozsudek

Jihlava - Je vinen, ale potrestán nebude. Tak zněl verdikt jihlavského soudce Vladimíra Sovy nad Miroslavem Fialou z Ivančic na Brněnsku.

7.10.2009
SDÍLEJ:

Hromadná nehoda na dálnici D1.Foto: DENÍK/Josef Němec

Čtyřiašedesátiletý muž byl jako jediný obžalován kvůli hromadné nehodě na dálnici D1, při níž se loni 20. března na Vysočině srazily desítky aut a na hlavní tepně z Prahy do Brna uvízlo na dvacet tisíc lidí.

Soudce uznal Miroslava Fialu vinným z ublížení na zdraví silničáře Jana Vaculy, kterého nárazem přimáčkl mezi dva vozy na 126. kilometru u obce Řehořov na Jihlavsku. Vzhledem k projevené lítosti, dosavadnímu bezúhonnému životu a ne až tak vážným následkům karambolu, se však soudce Vladimír Sova rozhodl upustit od potrestání. Proti verditku se žádná ze stran neodvolala a rozsudek tak nabyl právní moci.

Špatné počasí

Podle Jana Vaculy bylo v den největšího hromadného karambolu na dálnici D1 hodně špatné počasí. „Padal těžký a mokrý sníh a silnice byla pořádně namrzlá. Na dálnici jsem najel se sypačem na 119. kilometru a v pravém jízdním pruhu jsem pokračoval ve směru na Brno. Za úkol jsem měl sypat silnici a shrnovat sníh. Když jsem přijížděl ke 126. kilometru všiml jsem si stojící kolony. I když jsem jel jen čtyřicetikilo­metrovou rychlostí, měl jsem co dělat, abych zastavil. Podařilo se mi to až poté, co jsem přejel do levého pruhu. Hned na to jsem vylezl z vozu, který jsem nechal nastartovaný s blikajícím majákem a snažil jsem se dostat co nejdříve z dálnice,“ vzpomínal na chvíle před nehodou Jan Vacula.

Když odcházel od svého auta, uslyšel náraz. „Do sypače zezadu najela modrá felicie. Dostal jsem strach, měsíc před touto událostí do mě na dálnici totiž narazil kamion. Když jsem procházel před avií, která stála v pravém pruhu, smekla se mi noha. Hned na to jsem zaslechl další ránu a náklaďák mě přimáčkl k osobnímu vozu,“ popsal karambol Jan Vacula.

Podle řidiče avie Tomáše Nekvapila do něj v ten okamžik narazil šofér Škody Octavia, tedy obžalovaný Miroslav Fiala. „V koloně jsem stál asi dvě minuty, když do mě oktávka vrazila. V tu chvíli před mým autem procházel muž. Přimáčkl jsem ho proto na vůz přede mnou. Když jsem se podíval do zpětného zrcátka uviděl jsem blížící se kamion. Bylo mi jasné, že to taky neubrzdí. Přes místo spolujezdce jsem proto vyskočil z auta, s dalším mužem jsem popadl zraněného silničáře a zamířili jsme mimo dálnici,“ řekl před soudem šestadvacetile­tý šofér.

Kamion smetl několik aut před sebou, včetně Škody Octavia, kterou řídil obžalovaný a modré felicie, v níž cestoval jednašedesátiletý Vojtěch Lejsal z Prahy. „I když jsem jel jen třicetikilometrovou rychlostí, nepodařilo se mi před sypačem zastavit a trefil jsem ho. Nebyla to ale žádná prudká rána. Když jsem vylézal z vozu, viděl jsem, jak se na nás řítí kamion. Jediné, na co jsem se vzmohl, bylo, že jsem přeskočil svodidla a tím jsem si zřejmě zachránil život. Kamion pak do aut narazil,“ vypověděl před soudem Vojtěch Lejsal.

Ve felicii však zůstala jeho přítelkyně a pes. „Hned jsem za nimi běžel a s řidičem kamionu jsme je dostali oba ven zadním oknem. Přítelkyně vyvázla s modřinami a pes se pak půl roku bál jezdit autem. Během jejich záchrany jsem si všiml, že lidé vytahují také muže z oktávie. Po chvíli přijeli záchranáři a odvezli ho,“ dodal jednašedesátiletý muž z Prahy.

Chodce prý neviděl

Miroslav Fiala si podle svých slov kolony všiml ve chvíli, kdy byl od ní asi dvě stě metrů. „Jel jsem rychlostí zhruba devadesát pět kilometrů v hodině. Vůbec jsem si nevšiml, že by sypač blikal. Navíc bych přísahal, že kolona nestála, ale popojížděla. Snažil jsem se auto zabrzdit, ale brzy jsem zjistil, že to nestihnu. Rozhodl jsem se proto, že se zastavím o avii. Kdybych jen tušil, že je před ní člověk, určitě bych to neudělal. Opravdu jsem ho neviděl. Než jsem se stačil z nárazu vzpamatovat a vylézt z vozu, ucítil jsem další ránu. S poraněnou hlavou a krční páteří mě z místa po chvilce odvezli záchranáři. O tom, že jsem z něčeho obviněn, jsem se dozvěděl až po třech měsících a byl jsem z toho opravdu v šoku,“ hájil se před soudem čtyřiašedesátiletý obžalovaný.

Autor: Lucie Kubíková

7.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Gastronomie - Servírka/číšník 30 000 Kč Servírku/číšníka s praxí a zájmem o obor přijme restaurace na Praze 10-Hostivař. Pracovní doba krátký-dlouhý týden, provozní doba restaurace 10-22h. Nástup možný ihned, nebo po dohodě.Měsíční odměna od 30.000 Kč čistého. Služby - Pracovník pneuservisu 22 000 Kč Do našeho týmu hledáme nového zaměstnance na pozici pracovník pneuservisu + technik renovace autolaků. Náplň práce: přezutí, vyvážení PNEU apod. Renovace autolaků , renovace světlometů , čištění interiéru Informační technologie - Informační technologie Programátor 50 000 Kč Vývojáři webu a multimédií Vývojář webových aplikací. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 50000 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: Místo výkonu práce: Praha 1, Husova 240/5, Kontaktní osoba: Pakhmutova Evgeniia Ingrid, tel.: 778 507 888, e-mail: ingrid.p@amaroservices.cz, , UPŘESŇUJÍCÍ INFORMACE: , Znalost angličtiny na komunikativní úrovni;, 3 roky praxe v následujících technologiích: Node js. / MongoDB Database, Redux / Redux router, Swagger API, RabbigtMQ, React js, bootstrap, Amazon AWS environment, Git (HUB)., Navýšení odměny na základě osobního výkonu.. Pracoviště: Amaro services s.r.o. (2), Husova, č.p. 240, 110 00 Praha 1. Informace: Evgeniia Ingrid Pakhmutova, +420 778 507 888. Informační technologie - Informační technologie Programátor 60 000 Kč Vývojáři softwaru Net Developer / Vývojáři softwaru. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 60000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Praha, Kontaktní osoba: Aghová Tereza, e-mail: tereza.aghova@eyelevel.com, , UPŘESŇUJÍCÍ INFROMACE: , Bc - v oboru aplikovaná matematika, praxe na podobné pozici alespoň 1 rok, výborné znalosti C#, NET, ASP.NET + MVC a REST Services, CSS, znalost MSSQL, znalost Javascript a Javastricpt MVVM frameworks, pochopení OOP, SOLID a IoC, znalost frameworks, velmi dobrá znalost angličtiny. Pracoviště: Eyelevel s.r.o. - místo výkonu práce, . Informace: Tereza Aghová, .

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Bouře Fabienne v Česku: popadané stromy, přerušené spoje, výpadky proudu

Marina Abramovičová a její dílo
3 5

Čech napadl v Itálii srbskou umělkyni, praštil ji jejím obrazem po hlavě

Cestovatel Tadeáš Šíma: V Maroku jsem málem dostal krásnou Fatimu za ženu

/ROZHOVOR/ Projel na kole Afriku od severu na jih. Po cestovateli Tadeáši Šímovi házeli po něm kameny, okradli ho, ale po cestě toho také hodně získal. Hlavně zážitky na celý život. Pokud byste ho ale chtěli napodobit, neberte jeho příběh jako návod. On sám totiž radí ostatním, aby si nevytvářeli domněnky na základě cizích zkušeností.

AKTUALIZOVÁNO

Zeman přijal v Lánech někdejšího Trumpova stratéga Bannona

Americký podnikatel, politik a někdejší hlavní stratég prezidenta USA Donalda Trumpa Steve Bannon se v neděli na zámku v Lánech sešel s prezidentem Milošem Zemanem. O návštěvě muže, který je známý svými ultrapravicovými názory, informoval Hrad prostřednictvím Twitteru.

Z Hongkongu do Pekingu za devět hodin. Má to háček. Na nádraží platí zákony Číny

Lidé cestující mezi Hongkongem a pevninskou Čínou si budou nyní moci užívat jízdy moderním rychlovlakem, který se řítí rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Projekt za miliardy dolarů si ale vysloužil kritiku. Pomocí rychlodráhy totiž Peking může vůči bývalé britské kolonii uplatňovat svou asertivní politiku.

Loď Aquarius naložila dalších 47 migrantů, žádný přístav ji nechce

Záchranná loď Aquarius 2 naložila ve Středozemním moři 58 migrantů plavících se na člunech ze severní Afriky. Loď původně plula pod vlajkou Gibraltaru, ten ji ale nedávno tohoto práva zbavil. Svou vlajku ji poté propůjčila Panama, tu však také bude muset po nátlaku italské vlády stáhnout. Plavidlo nyní nemá kde zakotvit.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT