Jedním z těchto lidí je i Břeclavanka Slávka Čermáková, která na nepořádek upozornila. „Takový hrůzný pohled se nám naskýtal několik týdnů. Říkala jsem si, kudy asi chodí lidé uklízejících čet, když tohle nevidí? Je to hodně ostudná vizitka našeho města,“ popsala Čermáková.

Nepořádek je nyní již uklizený. „Vyfotila jsem ho a požádala dceru, zda by snímky neposlala na radnici. Vím, že město využívá i nějakou aplikaci závad. Pro mě je složitá, nevěděla bych, jak s ní pracovat. Chtěla bych vědět, jak jinak na něco takového upozornit nebo kam zavolat,“ zajímala se Břeclavanka.

Místo, kde se vozík a pytel povalovaly, spravuje podle vyjádření z radnice Povodí Moravy. „Toto území včetně prostorů u vody a hrází za domovem seniorů patří Povodí Moravy. Třeba břeh u žluté školy v centru ale na podzim uklidili pracovníci Technických služeb,“ zareagovala mluvčí břeclavské radnice Jana Pelcová.

Kam se obrátit?
- Upozornit na nepořádek v ulicích města mohou Břeclavané vždy přímo pracovníky Technických služeb.
- A to buď na telefonních číslech 736 166 420 a 519 311 311, nebo prostřednictvím emailu infots@breclav.eu

Ta zároveň i doporučila lidem, aby se v případě podobných podnětů obraceli právě na Technické služby města. „Pro uživatele internetu existuje v Břeclavi server Závady. V první linii je pracovnice Technických služeb, která závadu přijme a přidělí řešiteli podle zaměření a činností, případně na společnost Ave, která v Břeclavi sváží odpady. Pokud závadu odstranit nemůžeme, protože k tomu nejsme kompetentní, poradíme, na koho se občané mohou obrátit,“ přiblížila mluvčí.

Lidé pracovníkům Technický služeb mohou zavolat či přijít osobně. „Aplikaci Závady využívají občané z asi dvaceti procent. Zapisují do ní podněty i strážníci nebo pan starosta. Asi padesát procent lidí nás kontaktuje přes email. Telefonicky pak zhruba pětadvacet a asi jen pět procent lidí přijde osobně,“ vyčíslila mluvčí Pelcová.

V Hustopečích se stížnostmi na nepořádek a jejich řešením zabývají městské služby. „Naše město je menší, každý občan zná buď mě, nebo místostarostu, takže nám osobně lidé hodně volají a píší emaily. Ale využívají i aplikaci Mapa závad,“ popsala tamní starostka Hana Potměšilová.

Více než nepořádek v ulicích trápí Hustopečské okolí města. „Poznáme to vždy u odpočívadel. Turisté se přes nás vracejí domů z víkendu v kempu a nezapomenou zde vyhodit pytle s odpadky,“ poukázala Potměšilová.