Kromě stavby nové haly se také přestřešení pět odstavných kolejí, rekonstruují se stávajících budovy a modernizuje se kolejiště. „Díky modernizaci a zlepšení denní péče o tramvaje s použitím moderních technologií se zrychlí odbavení vozů při večerním příjezdu do vozovny a současně se zlepší pracovní podmínky pro naše dělníky a techniky,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Novou halu také ozdobí neobvyklá fasáda složená z více než stovky pyramid, která přinese úlevu od hluku projíždějících tramvají. „Běžná fasáda do okolí odrazí až devadesát procent hluku, zatímco naše jen čtyřicet. Pro nezvyklý vzhled své fasády dostala nová budova mezi architekty přezdívku cedník,“ řekl autor návrhu architekt David Kudla.

Zkvalitnění služeb pro občany

Odhlučnění zvýší komfort lidem bydlícím v okolí vozovny. „Jakékoli zkvalitnění služeb pro naše občany vítáme. Protihluková fasáda určitě zase o něco zkvalitní život lidem v dané lokalitě. Sama nedaleko bydlím a pískající koleje slýchávám,“ řekla mluvčí městské části Brno-střed Kateřina Dobešová.

Nejstarší brněnská vozovna má získat nový vzhled do poloviny roku 2020.