Brněnský dopravní podnik už má k dispozici třináct těchto vozů, dalších sedm dodá výrobce do konce letošního roku. „Mezi jejich fyzickým dodáním a nasazením do provozu je potřeba vozy zkontrolovat, oživit řídící a informační systém, proškolit řidiče a mechaniky," zmínil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Za dvacet nových vozů zaplatí dopravní podnik 239 milionů korun. Příští rok plánuje za stejnou cenu nakoupit dalších dvacet. „Snižování emisí ve městě a ekologizace městské hromadné dopravy jsou prioritou vedení města. Trolejbusová doprava je spolu s tramvajovou příkladem přepravy šetrné k životnímu prostředí. Budeme dál klást důraz na obnovu vozů v elektrické trakci," sdělila brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Zleva vládní zmocněnec pro jadernou energetiku Jaroslav Míl, ministr průmyslu a obchodu a dopravy Karel Havlíček a předseda vlády Andrej Babiš
Vlna zdražování nekončí. Cena elektřiny vzroste až o polovinu, uvedl Havlíček

Nové trolejbusy 27Tr jsou klimatizované, mají částečně čalouněná sedadla, cestující mohou využít USB nabíječky. Nové vozy nahradí starší trolejbusy typu 15Tr, 22Tr, 25Tr i 14Tr a 21Tr. „Některé jezdí v Brně od osmdesátých a devadesátých let a jsou na hranici životnosti. Část čeká likvidace, o devět kusů typu 25Tr projevil zájem dopravní podnik z Ústí nad Labem," informovala mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Brno je největším provozovatelem trolejbusové dopravy v České republice. Ulicemi města nyní jezdí na dvanácti linkách téměř 140 trolejbusů.