Stejně jako před sto lety byly z jižních Čech do metropole vypraveny dva speciální vlaky. Ten první, s názvem T. G. M., patřil výhradně Masarykovi, kterého ztvárňoval známý herec Otakar Brousek. Na palubě s ním jel doprovod v dobových kostýmech a početná skupina legionářů. Druhá souprava byla vyhrazena veřejnosti. Do čela expresu T. G. M. se postavila rakouská parní lokomotiva přezdívaná Hrboun. Lokomotiva zapůjčená ze železničního muzea ve Strasshofu není konkrétní stroj, který vedl dobový vlak, ale jde o odpovídající typ lokomotivy.

Za lokomotivou byl řazen vůz přezdívaný Pancéřák a dále Masarykův salonní vůz, salonní vůz Františka Ferdinanda d´Este, další dva Pancéřáky a doprovodný vůz lokomotivy. Doprovodný expres pak tvořily novější vozy.

O program se na táborském vlakovém nádraží postarala staropražská kapela Motovidlo, kapela Swing band Tábor, táborské spolky i kostýmovaný doprovod. Nechyběla ani prvorepubliková kuchyně s ochutnávkami.